Edukativna hrvatska igra za djecu Jadranska priča koja će ih naučiti sve o morskom svijetu.
Marina i Filip dva su agronoma i zaljubljenika u more i ribu te ujedno najbolji prijatelji i supružnici. Autori su bloga Riblja priča, a nedavno su zaplovili i poduzetničkim vodama. Njihova obitelj broji još jednog člana, malu Niku od godinu dana, koja je i bila glavni okidač za otvaranje vlastitog obrta. Zajedno pokušavaju razbiti predrasudu da ljubav i posao ne idu zajedno, i zasada u tome uspijevaju.
o blogu Riblja priča
Već 3 godine vode blog Riblja priča s ciljem promocije konzumacije ribe i ostalih morskih plodova. Ideja za blogom Riblja priča došla je sasvim slučajno. Marina je kroz istraživački posao spoznala da Hrvati jedu premalo ribe, a Filip je čovjek s mora, koji je cijeli život proveo uz more i s ribom. Jedan dio života Filip je proveo u Norveškoj, radeći na Institutu za istraživanje mora, gdje je još više zavolio ribarstvo i povećao konzumaciju ribe.
Tako su spojili njihova znanja o marketingu i ribarstvu i odlučili pokrenuti blog, prvenstveno s ciljem promocije konzumacije ribe.
“Redovito smo pripremali jela od ribe, fotografirali ih i educirali pratitelje zašto je važno jesti ribu.
Ipak, kada smo sami postali roditelji, odlučili smo ići u smjeru stvaranja edukativnih proizvoda i to za one najmlađe jer na mladima svijet ostaje. Nismo htjeli da naša Nika (a i sva druga djeca) misli da je losos jadranska riba, da je škamp isto što i kozica ili da ne zna prepoznati lignju ili ražu.”
edukativna igra za djecu Jadranska priča
Tako je nastao i memory Jadranska Priča, koji obuhvaća 24 kartice, odnosno 12 parova s najznačajnijim organizmima našeg Jadranskog mora. Tu ćete pronaći ražu, morskog ježa, oradu, lignju itd. Kako bi ilustracije bile što sličnije onima u stvarnom morskom svijetu, a ujedno primamljive djeci, pobrinuli su se sjajni i talentirani hrvatski ilustratori Tena Letica i Ivan Dilberović. Kako to ne bi bio samo običan memory s karticama, Marina i Filip odlučili su se na izradu edukativne brošure, u kojoj se nalazi opis svakog morskog organizma. Posebnu čar svemu daje personalizirana kartica na kojoj se nalazi ime djeteta kojemu je memory namijenjen.
“Kada smo kreirali ovaj memory, htjeli smo da rastom djeteta memory poprima i novu dimenziju. Tako se na početku može koristiti samo za slikovno pamćenje (ilustracije su se jako svidjele djeci). Kasnije djeca počinju povezivati parove, što je odlično za pamćenje i koncentraciju, ali i uče nazive jadranskih organizama i kako oni izgledaju. Tako primjerice kada se susretnu u moru s morskom zvijezdom ili morskim ježom, sami će ih prepoznati. U dobi od 6-7 godina mogu već učiti iz brošure da primjerice lignja ima 4 srca ili da sipa ima krv modre boje. Osim toga, prilikom konzumacije ribe (preporuka je barem 2x tjedno) možete djeci objasniti da jedu srdelu, koja pripada u skupinu plavih riba, pokazati im u brošuri srdelu i naučiti ih da je to naša mala morska kraljica, koja je generacijama hranila naš narod.”
hrvatski proizvod koji je oduševio djecu
Kada su Marina i Filip krenuli u stvaranje memory-a Jadranska priča, imali su jasnu ideju što žele. Htjeli su 100% hrvatski proizvod, edukativan, kvalitetan i s privlačnim ilustracijama. Takav su (uz veliku pomoć prethodno spomenutih ilustratora) i kreirali, ali nisu znali kako će ga djeca prihvatiti. “Radili smo mali test tržišta s djecom naših prijatelja i njima se memory jako svidio, što nam je dalo vjetar u leđa. Ipak, ovakav interes i pozitivne recenzije zaista nismo sanjali. Tek smo nepuna 3 mjeseca na tržištu i već smo primili niz pohvala, fotografija sretne djece koja igraju memory, klinaca koji s 3-5 godina znaju razlikovati oslić i srdelu, znaju da je tuna jako brza, da je hobotnica jako pametna i slično. Neki klinci čak koriste naše kartice u svojim kuhinjama pa kuhaju jela od primjerice dagnji. Sve u svemu, feedback je premašio sva naša očekivanja.”
poduzetništvo u doba pandemije
Marina i Filip imaju svoje stalne poslove u struci (marketing hrane i ribarstvo), ali su uvijek željeli imati svoj obrt, gdje bi mogli primijeniti sva njihova teorijska i praktična znanja, a da je posao ujedno kreativan i zabavan.
“Iskreno, imali smo nekoliko ideja prije nego što smo pokrenuli obrt prošle godine, od proizvodnje ribljih prerađevina do edukacije potrošača o ribi i marketingu ribe kroz radionice, ali niti jedna ideja nije nam onako skroz kliknula do onog trenutka kada smo počeli razmišljati o edukativnim igrama za djecu. Mišljenja smo da je uvijek teško krenuti i odvažiti se, ali kad osjetiš tu unutarnju strast i želju da kreneš stvarati svoj proizvod, želiš ga zapravo čim prije “pokazati svijetu”. Podržavamo sve koji imaju originalne ideje da krenu u realizaciju, ali naravno prije toga neka naprave istraživanje tržišta i detaljno razrade poslovni plan.”
“Što se tiče pandemije – mi smo usmjereni na izravnu prodaju krajnjem kupcu, a trenutačno smo svi zbog pandemije više kući, više se igramo, više vremena provodimo s članovima najuže obitelji, što je za nas kao proizvođače dječjih edukativnih igara zapravo prednost. Osim toga, roditelji u Hrvatskoj su sve educiraniji i shvaćaju važnost edukativnih igračaka, kao i važnost kvalitetnog provođenja vremena s djetetom/djecom.”
o planovima za budućnost
Iako imaju puno želja i planova, Marina i Filip idu korak po korak i prije svega osluškuju tržište.
“Kratkoročni plan je “izbaciti” na proljeće novi edukativni proizvod s istim morskim organizmima (nastavak Jadranske priče). Novi proizvod ustvari stvaramo zajedno s našim pratiteljima, koji nam daju najbolje savjete što i kada žele. Dugoročni plan nam je imati nekoliko serija “morskih” priča, pri čemu će svaka serija obuhvaćati različite edukativne igre (puzzle, memory i slično) ali psss… nećemo vam sve otkriti. Pratite nas i sve ćete znati na vrijeme.”
kako naručiti memory Jadranska priča
“Imamo Instagram profil i Facebook stranicu Riblja priča. Tamo redovito objavljujemo novosti iz morskog svijeta i novosti o memoryu. Uskoro stiže i web stranica.
Memory Jadranska priča sada se može naručiti preko Instagram ili Facebook profila (DM, e-mail). Dostava za Zagreb je osobna kako bi se barem s distance upoznali s našim kupcima, iako nam epidemiološke mjere ne dopuštaju duži razgovor. Ipak, vjerujemo u BOLJE SUTRA i više susreta s našim vjernim kupcima.”