Sve majke za svoju djecu žele samo najbolje, i upravo je to bila glavna motivacija Željki Blažević, supermami i osnivačici brenda Lellybelly, da započne izradu personaliziranih dekica i ostalih ručno rađenih proizvoda za bebe od najkvalitetnijih materijala.
Kako je nastao brend Lellybelly?
Razmišljanje o brendu započelo je u trudnoći. Željela sam proizvode za svoju bebu za koje znam od kojeg su materijala napravljeni, kakvim postupkom, a ujedno da budu lijepi, te da pašu uz sobu koju smo uređivali. Naravno da nikad do sad nije spavala u njoj, ali kada sam bila trudna filmski setovi su bili pojam prekrasnih dječjih soba. Kako je trudnoća bila rizična, po cijele dane sam ležala i shvatila da nitko nema ono što ja želim. Nitko nije nudio moderniji pristup personalizaciji, organske materijale, te transparentnost dobivanja samih proizvoda. A djeca su na početku u dekici 90% vremena. Bila sam ljuta. Ljuta na sve jer to ne mogu nabaviti, a ljuta i na sebe jer moram ležati i ne mogu sama to probati odraditi. Onda je došao porod, beba mala, ja neiskusna, i sve je stalo. Osim tog malog glasića, probaj. Jedno jutro sam se probudila, napunila se nekom snagom, ni sama ne znam još uvijek šta se dogodilo i otišla pronaći sve što bi mi trebalo da izradim prve proizvode. Motivi su tako i tako već dugo bili u mojoj glavi, jedna kvačica je stavljena. Još su ostale sirovine i tisak.
Nakon početnog elana, i izrade proizvoda koji su ispali prekrasni i više no što sam očekivala, dočekala me surova istina. Nemam kontakte da plasiram proizvod na društvene mreže u obliku poklona poznatim mamama, a nemam ni novaca da platim marketinšku kampanju. Ali, uz pomoć dobrih ljudi koji su mi iskazali podršku nekako su se kontakti sami po sebi pojavili, prve fotografije donijele su puno pratitelja i kupaca, i priča je i službeno krenula. Mojoj sreći nije bilo kraja.
Gdje pronalaziš inspiraciju?
Inspiracija za daljnje proizvode i usavršavanje procesa proizvodnje nalazila se na svakom koraku. Pratila sam što u Hrvatskoj nemamo i što bi mamama dobro došlo, koje je uređenje moderno. To je stalan posao, ali meni jako drag. On me ispunjava. Mislim da svi imamo neku svrhu na ovom svijetu, moja je da osjećam neopisivu ljubav za one najmlađe, da im želim pružiti više od prvog dana…bez obzira radi li se o mojim proizvodima, znanju ili pjesmicama u kojima će uživati kad se družimo.
Ali, uz sve magične lijepe trenutke koje prolazim kad osmišljavam novi proizvod, dolazimo i do onoga da imam godine kada nisam samo teta koja voli djecu, jednim dijelom sam i teta poduzetnica. Mala velika poduzetnica. Velika, jer sve mi koje se borimo u našim krajevima znamo kako je to teško, a mala, jer još uvijek nisam postigla ni dio onoga što želim. Nedavno sam bila na jednoj edukaciji za žene poduzetnice, rekli su da razmišljamo na kojoj smo stepenici. I da je uvijek netko ispod nas na tim stepenicama, netko iznad, to mi se usjeklo u pamćenje…imam dojam kao da sam tek na trećoj.
Kako je biti žena poduzetnica u Hrvatskoj?
U Hrvatskoj je teško biti poduzetnik, teško je boriti se s konkurencijom. Nikada neću reći da su mi konkurencija žene poduzetnice, ma koliko bili slični proizvodi koje izrađujemo. Mi smo malo tržište, teško da neće biti puno sličnih proizvoda. Konkurencija su mi ljudi koji nemaju registrirane obrte, poduzeća, ljudi koji rade na crno. Ljudi koji ruše cijene, ljudi koji prodaju proizvode bez deklaracije i bez računa. Ljudi koji kradu ideje, i predstavljaju ih kao svoje. A, kako jedna moja prijateljica voli reći, najlakše je uzeti nešto što već vidiš da ide. Ali, isto tako, pošto je Hrvatska malo tržište, imamo jednu privilegiju, a to je da lako postanemo prepoznatljivi ako se izdvojimo i napravimo nešto drugačije. Moji proizvodi su drugačiji, i mislim da su to ljudi prepoznali.
Po čemu se Lellybelly razlikuje od konkurentskih brendova?
Drugačijima nas čini sam pristup prodaji. Nismo zamišljeni da prodajemo na veliko, cijeli princip naše prodaje je u posvećenosti da svatko dobije baš onaj proizvod koji želi. Da svaki materijal odiše kvalitetom i osobnosti. Da ne tražite po bespućima interneta neke stvari koje će se uklopiti u vaš interijer, nego da podijelite svoju ideju, a mi izradimo ono što Vama treba. Ali ne samo u dizajnu. Moj najjači okidač je dizajn koji prati kvaliteta. Kvaliteta tetra pelena koje se neće stisnuti u perilici, koje će nakon godina korištenja i dalje biti kao prvog dana. Znate li da veličinu tetra pelena možete odabrati sami? To je ono što mi je najviše falilo kada je moja malena bila mala. Tetre koje smo stalno koristili, u veličini koja nama treba. Trebala mi je jedna kao podloga za kolica, jedna kao ljetni prekrivač i više njih za konstantno brisanje kada je počela oralna faza. Ali, nigdje to nisam mogla naći. Bila sam osuđena na serijske proizvode, koji mom dugačkom djetetu nisu odgovarali. Jer svaka tetra je bila prekratka za pokrivač, a ostale su bile prevelike za konstantno brisanje malih usta.
To je ono što nas odvaja. Mi u svakom trenutku mislimo na kupce, i oni su ispred prodaje. Jer kada razmišljaš na taj način, posvećen jednoj osobi, a ne serijskoj proizvodnji, kupaca je manje. Ali ti kupci koje dobiješ su stalni. Oni imaju povjerenje, a mi imamo osjećaj koji traje puno duže nego zarada od prodaje, osjećaj da dižemo svijest o zdravlju, zaštiti planeta i ljepoti kupovanja jednog ali vrijednog proizvoda.
Što sve možemo pronaći u vašoj ponudi?
U našoj ponudi se može sada već naći dosta toga, od dekica, kapa traka, tetra pelena te podloga za fotografiranje (pratilica) s kojima smo započeli, do bow jastučića, bodygowna, swaddlova, turbana. Cilj nam je raditi na još proizvoda koji će biti povezani s našom ciljanom skupinom, tako da u dogledno vrijeme ćemo sigurno iznenaditi s novim proizvodima i dizajnima.
Svi naši proizvodi mogu se naručiti preko društvenih mreža, te preko našeg webshopa, također, ubrzo ćemo otvoriti i svoj prvi showroom u Zagrebu, gdje ćete proizvode prije kupnje moći razgledati, opipati, i uvjeriti se da kod nas nije sve priča, nego iza svakog proizvoda ponosno stojimo.
Što bi savjetovala ženama i majkama koje razmišljaju o pokretanju vlastitog posla?
Savjet za sve roditelje, mame, koje razmišljaju u pokretanju nečeg svoga bio bi, ne bojte se. Strah je prisutan bio kod svih, ali ne dajte da vas preuzme i da vam ne dozvoli da rastete. Ako imate ideju, probajte. Ako ne probate vi, netko će drugi, kad-tad. Ali, ne kopirajte, i ne radite na crno, ne radite ono što ne bi željeli da vama rade da ste u tom businessu. Hrvatska je mala, ali u njoj ima mjesta za sve koji su posebni, i inovativni. Budite uporni, imajte vjere i pustite neka vas vode strast i emocije, ali ne dajte da vas preuzmu.