Slikovnice za djecu nakladničke kuće Element u djeci će probuditi interes za različite teme poput matematike, znanosti, prirode i društva ili umjetnosti
Što se promijenilo od vremena kada smo i sami bili djeca?
Majka sam sedmogodišnje djevojčice, i donekle se još sjećam svog djetinjstva i slikovnica koje su mi čitane. Je li to bio širok spektar raznih tema? Ne, nije. Baziralo se na osnovnim bajkama i pričama poput Crvenkapice, Tri praščića, Vuk i sedam kozlića. Okruženje se neminovno izmijenilo. Današnjim generacijama dostupno je mnogo više. Kroz slikovnice se obrađuju sve moguće teme, od smrti, emocija, brige, prijateljstva, roditeljske ljutnje, seljenja, do tema koje pokrivaju neka sasvim nova područja kao što je matematika za djecu. Znači li to da je sve krivo? Da djeci takve teme nisu potrebne? Iz kojeg razloga zaziremo od naslova koji obrađuju nešto što nisu Maca papučarica ili Gric i Grec?
Evoluirali smo na mnogim poljima, zašto ne bi i na ovome. Jedemo li mi i naša djeca samo jednu vrstu hrane? Ili im nudimo čitavu lepezu raznolike ishrane kako bi obuhvatili sve vitamine za zdravi razvoj?
Zašto je raznolikost vitamina prihvatljiva, a raznolikost tema koje čitamo svojoj djeci nisu?
Zašto ako spomenemo STEM se svi odmah zgrozimo i ograđujemo od toga da dijete od pet godina ne treba čitati STEM sadržaj?
Radi se o tematici koja spada u STEM područja jer je tako klasificirana, a s druge strane je jedna sasvim obična priča. Ako djetetu pročitamo slikovnicu naslova “Kako nastaje oblak?” Ili “Prestaje li vjetar ikada puhati?”, guramo li svoje dijete momentalno u meteorologe ili im jednostavno čitamo?
Ne stvaramo li čitanjem rituale između naše djece, kvalitetne navike i povezanost?
Kao majka, uživam u tome što su nam danas više nego ikad dostupne šarolike teme i što moja djevojčica ima tu privilegiju da joj se čita raznoliko.
Na kraju same priče, nije važno što im čitamo, koliko je važno da ih znamo usmjeriti kada prepoznamo u čemu su dobri. Da ih znamo osluhnuti. Važno je da djeca čuju što više raznolikih riječi jer će tako obogaćivati svoj vokabular. Čitanjem ćemo im znatno povećati moć koncentracije, poboljšati govor i pamćenje te ih kvalitetno učiti materinji jezik. Mogu li pritom i učiti, primjerice matematiku? Omogućite li djeci da rano usvoje i neke temeljne matematičke pojmove i koncepte, nećete imati problema kasnije – olakšat ćete im put prema razumijevanju složenijih matematičkih znanja i vještina.
Matematika za najmlađe!? Ako na prvu pomislite: “Pa još ne znaju prepoznati slova, a kamoli matematičke radnje!”, nadamo se da će vas ovaj tekst uvjeriti u suprotno i stvoriti u vama onaj matematički “AHA!” moment. Serija zabavnih slikovnica za najmlađe pod naslovom “Matematičke priče” razbija mit o “strašnoj matematici i potaknut će dječje zanimanje za matematiku od najranije dobi.
“Znanstvene priče” pak uvode najmlađe čitatelje u znanstveno opažanje svijeta oko sebe. Prestaje li vjetar ikada puhati? Je li vulkan opasna planina? Kako nastaje oblak? Kako sjemenka klija? Zašto biljke ne jedu? Vjerujemo da će i vama dobro doći ovi mali podsjetnici na svijet oko nas.
“Priče o umjetnosti” pružaju inspirativan i praktičan uvod u izvedbene i vizualne umjetnosti. U pripovijedanje su utkani pojmovi koji se odnose na slikarstvo, glazbu i ples kako bi mali čitatelji obogatili svoj rječnik već u prvom susretu sa svijetom umjetnosti.
Serija slikovnica “Upoznaj svoj planet” namijenjena je nešto starijoj djeci i na zanimljiv način iznosi osnovne znanstvene informacije o našem prirodnom okruženju i prostoru. U ovim se pričama mladi čitatelji educiraju o važnosti i značenju različitih okruženja, potiče ih se na interakciju s prirodom, na istraživanje pojava te se pobuđuje njihova znatiželja.
Među Elementovim izdanjima možete pronaći i brojne radne slikovnice i preklopne knjige koje će bez ikakve sumnje malcima približiti svijet baš onako kako ga oni razumiju. Različitim i pažljivo osmišljenim zadatcima stječu se predčitalačke i čitalačke vještine, predmatematičke i matematičke vještine te grafomotoričke vještine. Zadatci potiču na razmišljanje i zaključivanje te razvijaju dječju usredotočenost, logiku, samopouzdanje i kreativan pristup u traženju rješenja.
Školica sveznalica najnovija je radna slikovnica namijenjena predškolcima, ali i prvašićima. Svojim pažljivo osmišljenim zadatcima potiče razvoj dječjih vještina koje su važne za njihov prvi susret sa školom. Naime, uz kvalitetnu će podlogu taj susret biti neopterećen i poticajan za daljnji rad i razvoj. To kod djece donosi radost, izaziva njihovu prirodnu znatiželju, budi želju za stjecanjem novih vještina i želju za učenjem. Pri rješavanju zadataka bitna je uloga roditelja ili odgajatelja koji će djetetu pročitati upute za rješavanje i pružiti podršku svojom prisutnošću i iskrenim interesom. Posebno je preporučujemo onim predškolcima koji mogu i žele više.
Široku lepezu raznovrsnih edukativnih slikovnica možete pronaći u nakladničkoj kući Element.
Zakoračite zajedno sa svojom djecom u neki drugi svijet, i istražite nova područja unutar kojih ćete zajedno maštati i stvarati nove pustolovine!
Autorica teksta: Lucija Šarić
Foto:pexels.com