Ivana i Lucija pokrenule su brend inspiriran majčinstvom i arhitekturom, a njihove balance daske za male i velike su nas oduševile!

Iza domaćeg brenda Jopagu nalazi se team sastavljen od arhitektice Ivane Jandri i statičarke Lucije Stepinac. Lucija i Ivana su šogorice, a uz stalni posao u struci zadnjih pola godine odlučile su se posvetiti svojoj maloj proizvodnji.

Iza imena Jopagu kriju se prva slova imena njihove djece –  Jo (Jona), pa (Pavel) i gu (Gustav). Jopagu brend u vlasništvu je obrta pod nazivom 4DBalance koji je registriran za specijalne dizajnerske usluge. Sam obrt se zove 4DBalance (u prijevodu za ravnotežu) jer je u Jopagu, kako Ivana i Lucija kažu –  sve stvar ravnoteže odnosno balansa.

“Djeca su nam bila inspiracija za početak “mini inženjerstva” kako volimo nazivati našu malu proizvodnju. Samostalno smo izradile dosta predmeta namještaja, od dječjih kolijevki, kreveta, ormara, stolova, ljuljački…specijalnost i nešto u čemu smo se odlučile zadržati je lamelirano drvo. Naše balance board ploče su ručno rađene procesom lameliranja od više slojeva visokokvalitetne šperploče breze. Iako je u početku Lucija izrađivala samostalno ploče, nakon nekog vremena su se odlučile povjeriti proizvodnju jednom od muževa, tako da je sve ostalo u obitelji.”, priča nam Ivana.

Ideja za zajedničku suradnju nastala je sasvim spontano, a Lucija i Ivana jako su zadovoljne kako funkcioniraju. “Nadopunjavamo se u svemu i ništa ne može izaći bez zajedničkog dogovora, a srećom lako se dogovorimo. Šogorice smo, ali se poslovna suradnja nije dogodila odmah. Iako smo u sličnom tehničkom području, trebalo nam je vremena da napravimo prvi korak i započnemo suradnju.”

Lucija je zatražila Ivanu da napravi grafiku za balance board ploču kako bi je poklonila Joni za rođendan. U toj seriji ploča je izašlo još nekoliko poklon daski za rodbinu i prijatelje. Nakon toga je sve to krenulo samo od sebe.

“Prva verzija daske je nastala od 3d printane oplate i lamelirala se na kuhinjskom stolu, no sad je to sve dosta ozbiljnije.”, pričaju nam Lucija i Ivana. “Printanje i proizvodnja se odvija u Ozlju, šivanje u Zaprešiću (Marta Rusan, diplomirala na TTF-u), a volimo naglasiti kako prototipove napravimo same, a onda dalje šaljemo u proizvodnju. Bitno nam je da razradimo cijeli proces do kraja kako ne bismo dali nemoguće zahtjeve našim suradnicima. Proizvodimo predmete od drva, metala, spužve do 3d printanja. Dosta toga imamo u pripremi, samo nam nekada manjka vremena. Nalazimo se vikendom, a na dnevnoj bazi se čujemo više nego sa vlastitim muževima.”

U ponudi brenda Jopagu trenutno se nalazi više veličina balance board-a: S, M, L i XL. Najprodavaniji proizvod je standardna M veličina, čiji je raspon 80 cm, kojeg preporučuju za djecu od 2-10 godina. Njena nosivost je izrazito velika, laboratorijskim ispitivanjem je otkazala tek na 262 kg tako da bez problema može služiti i za vježbanje roditeljima. Veličina S je za bebe od rođenja do otprilike 2 godine starosti. Za nju postoji dodatno spužva “gnijezdo” u kojemu beba može spavati i ljuljuškati se. Lako se skida tako da u bilo kojem trenu se može pretvoriti u tobogan ili mjesto za penjanje.

Od ostalih proizvoda možete pronaći ruksake u raznim veličinama, od XS do XL,  na koje su i Ivana i Lucija jako ponosne i koji su nastali u trenutku inspiracije.

“Radi se o sirovom prirodnom materijalu na koji printamo svoje grafike. To nam kasnije služi kao uzorak po kojem šivamo. Zovemo ga “jastuk” ruksak zato što je punjen i prošivan po oplošju poput jastuka. Ima dodatnu ručku i naramenice. Moram priznati da su nam klinci s ruksacima na leđima najbolja reklama. Redovito nas netko zaustavi i pita za ruksak. Igramo se s bojama i veličinama tako da je malo koji na kraju isti.”

Od ostalih proizvoda možete pronaći i balance board za odrasle –  ploča koja se koristi u kombinaciji s valjkom pluta.

U svim proizvodima Lucija i Ivana brinu o materijalu, te se nastoje zadržati na prirodnim i održivim materijalima, te originalnosti.

Glavna inspiracija ovim kreativnim ženama su arhitektura i djeca.

“Mi možda imamo profesionalnu deformaciju, ali nam se isto tako čini da sve više ljudi dobiva osjećaj za dizajn. Poneki to koriste kao kopiranje već postojećeg (što isto nije problem u koliko se navodi referenca). Nama uglavnom sve prolazi kroz filter “postoji li to negdje već?” Trudimo se raditi nove stvari i dizajnerske, a da je vizualno prihvatljivo i odraslima (iako je dječja igračka).”

Zanimalo nas je koliko je teško opstati na tržištu u Hrvatskoj za male poduzetnike, osobito dizajnere.

“Mi imamo svoje poslove koje volimo tako da ne smatramo ovaj posao kao bijeg od stalnog posla nego kao bonus i hobi za koji se nadamo da ima svijetlu budućnost. To jednostavno osjećaš u sebi i u nekom trenutku života izađe na vidjelo. Smatramo da su 30-te pravo vrijeme za to. Adrenalin puca na sve strane, sve je užurbano, na poslu dobivate sve zahtjevnije zadatke, doma klinci iziskuju 0-24 i onda na sve to otvorite obrt. Mislim da nas vodi adrenalin, manjak sna, puno kave i ono najbitnije ljubav prema onome što radimo. Svaki proizvod gledamo kao unikat i veselimo se svakom vađenju iz kalupa ili Martinoj poruci novog ruksaka. A ponajviše možda reakcija naših klinaca “woooow” znamo da je nešto dobro ispalo. Ponekad se desi da nešto i nije dobro, tada idemo ispočetka, nudimo kompenzaciju klijentima u pogledu cijene ili dodatnog proizvoda. Trudimo se dati maksimalnu kvalitetu iako je proces proizvodnje dosta zahtjevan od početka do samog kraja.”

Proizvode brenda Jopagu možete naručiti upitom na mail ili na neku od društvenih mreža, te preko “contact us” obrasca na službenoj stranici jopagu.com. Trenutno nemaju dostupnu online kupnju iz razloga što većina klijenata traži personalizirani proizvod za što je potrebna prethodna komunikacija, razrada varijanti te konačna odluka.