Kada smo saznali da očekujemo bebu, odmah smo krenuli istraživati kako joj pružiti najbolje od prvog dana. Oboje smo skloni znanstvenom pristupu, pa smo često nailazili na informacije o važnosti vizualnog kontrasta u prvim mjesecima djetetova života. Kupili smo kontrastne kartice i igračke, a posebno nas je iznenadilo kako bi naša beba, iako vrlo živahna, bila smirena prilikom presvlačenja kada bismo stavili karticu pokraj prematalice. Međutim, kartice su se često znale prevrnuti, pasti ili jednostavno nismo stigli na vrijeme postaviti neku. Tada smo se zapitali: zašto kontrastne slike ne bismo stavili na odjeću? Tako je nastala ideja. Majice su uvijek ‘pri ruci’, omogućuju spontanu interakciju i pomažu bebi da se fokusira na roditelja, što je presudno za povezivanje. Uz to, majice potiču razvoj vida i mozga, a podržavaju i motorički razvoj, primjerice tijekom vremena na trbuščiću. Konačno za razliku od statičnih kartica, kontrastni uzorci na majicama se pomiču što dodatno zaokupljaju bebinu pažnju.
Naše majice nisu samo alat za razvoj vida i mozga – one spajaju praktičnost, igru i povezanost roditelja i bebe na najjednostavniji način.
Koje su ključne prednosti kontrastnih uzoraka za razvoj novorođenčadi, i kako su vaši proizvodi prilagođeni za maksimalnu učinkovitost?
Jedan od naših ciljeva je širenje svijesti o važnosti kontrastnih uzoraka za razvoj novorođenčadi. Na našim društvenim mrežama i web stranici objavljujemo edukativne sadržaje, uključujući tekstove koje za Mooshie Wooshie pišu renomirani stručnjaci iz područja ranog dječjeg razvoja.
Novorođenčad prirodno traži kontrastne slike jer njihove oči po rođenju još nisu razvijene. Najjasnije vide crno-bijele uzorke, dok im prepoznavanje boja dolazi kasnije. Kvalitetno dizajnirani kontrastni uzorci pomažu vježbati fokus, potiču oči da počnu raditi zajedno te podržavaju razvoj mozga. Ovi uzorci stimuliraju stvaranje sinapsi (veza između moždanih stanica) što je ključna osnova za kognitivni razvoj. Osim toga, kontrasti pomažu bebama u prepoznavanju oblika i uzoraka, postavljajući temelje za vještine poput rješavanja problemskih zadataka. Naše majice idu korak dalje: omogućuju da se kontrastne slike kreću, što dodatno privlači bebinu pažnju i fokusira je na roditelja, čime se potiče emocionalno povezivanje.
Inspired by Croatia kolekcija unosi kulturološku komponentu i donose posebne priče koje se mogu pričati i jednog dana kada beba “preraste” kontrast, dok uz kolekciju Sing With Mooshie dolaze upute za igre i aktivnosti, čineći majice multisenzornim alatom za igru i razvoj. Za razliku od nekih proizvoda na tržištu koji mogu uzrokovati prestimulaciju (što je stres za bebu), naši su dizajnirani tako da pružaju bogato iskustvo koje je sigurno, umirujuće i prilagođeno bebama, bez ikakvog straha od prestimulacije.
S obzirom na vašu filozofiju minimalizma i praktičnosti, kako ste dizajnirali majice da budu korisne roditeljima u svakodnevnim situacijama?
Majice su izuzetno praktične, roditelj ju može imati uvijek na sebi i ne treba nikakav poseban setup u trenucima gdje bi mu ruka više dobro došla. Bebe imaju preferenciju promatrati objekte koji se miču, što se s majicom dešava prirodno pa roditelj ne mora “mahati” igračkom ili karticom. Nadalje, fokus djeteta stavljen je na roditelja što daje smirujući efekt i izgrađuje bazu za privrženost (attachment). Iz našeg iskustva, kada stigne beba ne znaš “gdje ti je glava, a gdje rep” i često ti je cilj samo izgurati dan. Nošenjem Mooshie Wooshie majice kontinuirano i bez dodatnog truda roditelj čini nevjerojatno puno za razvoj vida i kognitivno-motorički razvoj bez straha od prestimulacije, ali ono najbitnije stvarate čvrstu vezu s djetetom što je baza za kasniji emocionalni razvoj djeteta. Posebnu smo pažnju posvetili odabiru materijala, bilo nam je bitno da je to ekološki, siguran i izdrživ materijal koji je peri-deri i na kojem bez straha možemo staviti bebu u npr. tummy time. To nam je osobno jako važno, osobito u današnje vrijeme kada svi svjedočimo jeftinim materijalima koji su puni štetnih kemikalija, endokrinih disruptora i teških metala, a bebina koža je propusnija od kože odraslih.
Prvi inženjer za kontrolu kvalitete bila je naša kćerkica – i odmah je ‘validirala’ ideju! Njene reakcije su nam bile motivacija da proizvod predstavimo i stručnjacima. Željeli smo osigurati holistički pristup, jer smo kao roditelji prepoznali da u svijetu beba to kronično nedostaje i da su često mišljenja različitih stručnjaka oprečna. Zato smo “okupili” multidisciplinarni tim pedijatara, psihologa, terapeuta i drugih profesionalaca kako bismo dobili uravnotežene povratne informacije.
Jedan od prvih stručnjaka koji je podržao naš rad bio je, po našem mišljenju simbol pedijatrijske skrbi u Hrvatski, prof. Milivoj Jovančević. Njegovo pozitivno mišljenje i gostujući blog post s preporukom dali su nam samopouzdanja i vjetar u leđa u samom začetku, jer smo imali osjećaj da ako čovjek s tako bogatim iskustvom kaže da je ideja dobra, onda smo sigurni da je.
Dodatan sadržaj koji dolazi uz majice revidiran je od strane pedagoga, a izuzetno pozitivan feedback nam je krenuo stizati sa svih strana, što od stručnjaka koje smo tražili mišljenje, što od centara za rani razvoj, ali i rehabilitaciju koji nam samostalno pristupaju s upitima za suradnju. Veseli nas reći da nas je podržala i Poliklinika Salvea, a ostvarili smo suradnju i s Hrvatskom Mensom, udruženjem za visoku inteligenciju.
Zadnji u liniji su oni najvažniji validatori, a to su naši krajnji korisnici – bebe, mali istraživači čiji nam roditelji javljaju pozitivne dojmove. To nas, naravno, najviše veseli.
Možete li podijeliti neke priče ili dojmove roditelja koji su koristili vaše majice i kakav je utjecaj proizvoda na bebe?
Roditelji nam javljaju da majica na očigled “radi”, a obično su iznenađeni koliko su bebe zainteresirane za uzorke. Nama je ovo strašno drago i simpatično, a zapravo je ovaj fokus malih beba samo potvrda znanstvene činjenice. Uz to, roditelji često primijete i komentiraju kvalitetu same majice. Jako nas veseli što ima roditelja koji su naručivali majice više puta, za sebe, ali i za poklon prijateljima ili članovima obitelji koji čekaju prinovu.
Webshop nam ima oznaku TrustedShops, što između ostalog znači da javno prikazujemo sve ocjene i komentare od kupaca koji nam odluče dati ocjenu.
Trenutno nam je fokus na uspostavljanju brenda i podizanju svijesti o važnosti kontrasta u prvih nekoliko mjeseci života. Naša misija je educirati širu javnost o svim prednostima koje kontrastni uzorci mogu pružiti u razvoju beba, jer mnogi roditelji još nisu u potpunosti svjesni tih benefita. Osim toga, radimo na uspostavi suradnji s centrima izvan Hrvatske. Već surađujemo s dva centra u Sloveniji, a trenutno smo u pregovorima s jednom organizacijom u Njemačkoj. Dugoročno, naš cilj je proširiti ponudu, ne samo kroz nove dizajne, nego i kroz razvoj novih proizvoda temeljenih na znanstveno utemeljenim alatima za razvoj novorođenčadi, posebno do šest mjeseci starosti. Ono što nam je najvažnije je da sve što radimo bude čvrsto utemeljeno na istraživanjima i stručnim mišljenjima, te da Mooshie Wooshie postane brend kojem roditelji mogu vjerovati.
Želimo pružiti provjerene i relevantne informacije o ranom razvoju, kako bismo podržali roditelje na njihovom putu.