Igre za školarce koje će osnažiti vašu djecu i pomoći im nositi se sa stresom nakon potresa.
Priča je snalažljiva i uvijek uspijeva pronaći put do onih kojima je potrebna i zato s vama, dragi roditelji, želim podijeliti nekoliko igara koje rado koristim s polaznicima svojih radionica stvaranja priča koji su osnovnoškolske dobi. Riječ je o dramskim, jezičnim i kreativnim igrama koje sam u radu s djecom godinama sakupljala kao blago jer one to zaista i jesu.
Priče i aktivnosti koje potiču na stvaranje priča mogu biti velika podrška djeci u nošenju s izvanrednim i stresnim situacijama kao što je ova u kojoj se trenutno nalazimo.
Igre možete prilagoditi vašem djetetu, a možete ih preraditi i ponuditi kao aktivnost nakon čitanja.
Dragi Messi,…
Ova se igra može zvati i draga Katy Perry, dragi Luka Modriću, dragi… U Kući od priča volimo pisati i dragom Lastanu. Dijete odabire omiljenog glumca, pjevača ili nekoga tko mu je uzor, to može biti i trener, učitelj, član obitelji.
Djetetov je zadatak svome uzoru napisati pisamce u kojemu mu objašnjava neki svoj problem i traži ga savjet koji bi mu pomogao u rješavanju problema.
Nakon što napiše pisamce, dijete zamišlja da je upravo ono osoba kojoj se obratio i u ulozi te osobe, samo sebi odgovara i pokušava pomoći.
Najčudnije pitanje na svijetu
Djeca u nižim razredima osnovne škole vole razmišljati i istraživati o neobičnim pojavama i zanimljivostima. Pitajte dijete ili ga potaknite da samo izmisli neobično pitanje na koje ne zna odgovor. Zašto ljudi nemaju rep? Zašto je more slano, a rijeka nije? Zašto breskva ima dlake, a nektarina nema?
Odgovor ne smije guglati već osmisliti i zapisati u obliku kratke priče koju onda može i ilustrirati.
Obiteljska priča
U ovoj igri treba sudjelovati minimalno dvoje igrača, a idealna je za cijelu obitelj, uz uvjet da svi članovi obitelji znaju čitati i pisati. Svaki sudionik igre dobiva papir i olovku te započinje pisati svoju priču. Naslov i temu svatko odabire za sebe. Nakon što istekne pet minuta, svatko svoj papir daje osobi do sebe i priče idu u krug.
Sudionici čitaju priču koju je netko drugi započeo i zadatak je nastaviti priču tamo gdje je zaustavljena, pazeći da nastavak ima smisla i veze s početkom priče. Nakon pet minuta priča se ponovno šalje dalje sve dok svatko ne dobiju natrag priču koju je započeo i tada je mora dovršiti.
Slijedi čitanje na glas priča koje često odu u sasvim drugom smjeru od onoga što je prvi pisac imaju na umu.
Čija je ovo pjesma?
Na papiriće napišite nekoliko tema koje bi djetetu mogle biti važne u ovom trenutku. To mogu biti teme vezane uz potrese, online nastavu, pandemiju ili neki drugi problem s kojim se dijete suočava ili laganije teme koje bi mu mogle biti zanimljive.
Dijete izvlači papirić, a zadatak je da svojoj omiljenoj pjesmi izmijeni stihove i napiše svoje stihove koji prate temu s papirića. Nova pjesmica može biti humoristična ili ozbiljna, dijete neka odabere. Nakon svršetka zadatka neka otpjeva svoje malo umjetničko djelo.
O meni:
Ja sam Jelena Pervan, književnica za djecu i voditeljica Kuće od priča u Zagrebu u kojoj održavam radionice pisanja i stvaranja priča za školarce, predškolce i djecu s teškoćama. Rad s djecom i za djecu moj je poziv, a upoznavanje djece s čarolijom priče i stvaranja priča moja je misija.
Kuća od priča zbog situacije s pandemijom trenutno spava zimski san i jedva čeka u svoje bajkovite odaje ponovno primiti djecu te razvijati njihove čudesne ideje i priče.