iza domaćeg brenda O’kviri stoji jedna lijepa obiteljska priča inspirirana majčinstvom

Vrlo često pišemo o majčinstvu kao inspiraciji za ostvarenje hobija ili pokretanje vlastitog posla, a priča o brendu O’kviri upravo je jedna od njih, iako je situacija ovdje malo drugačija jer je kćerku, odnosno pokretačicu O’kvira, Katarinu Šolu Kuzmić, inspirirala njena majka. Ideja se rodila na porodiljnom, a uz puno truda i ljubavi, prerasla je u posao.

Iako je prvotna Katarinina ideja bila da izrađuje okvire s dječjim imenima i njihovim značenjem, te kasice, jedan slučajni razgovor s prijateljicom, koja je velik zaljubljenik u Star Wars, urodio je sasvim novom i originalnom idejom. Nakon što je prijateljici izradila okvir s figuricama iz Star Wars-a, a bratu iz Avengersa, počela je dobivati zahtjeve s raznih strana za takve okvire. Inspiracija za okvire sa obiteljskim figuricama Katarini je došla kad je u Lego Centru ugledala Build me Mini na kojem se mogu izrađivati likovi, nakon čega je sebi izradila jedan ne razmišljajući da bi ga mogla i prodavati. Ipak, svi su bili oduševljeni novom idejom i “family” okvir postao je jedan od najtraženijih proizvoda.

porodiljni i početak O’kvira

“Ja sam bila na porodiljnom s prvim sinom i tada sam živjela u iluziji kako imati dijete nije naporno i kako uz njega stignem sve, samo ako se dobro organiziram. To je i bilo tako neko vrijeme dok smo se ufuravale i istovremeno radile 2 posla, hendlale djecu i ostale obveze. Postajalo je sve napornije i teže, radile smo do 3 ujutro nekad pa opet ujutro u 7 dizanje, ali uživale smo u izradi tih okvirića i nekako nismo htjele odustati unatoč umoru. Kad sam drugi put ostala trudna, odlučili smo da trebamo pomoć ako želimo da to i dalje ide pa smo uključili pola obitelji i dobili nove članove tima, Doroteu i Anamariu. Okviri su i dalje rasli. Ja sam se vratila na svoj stalni posao pa je mama dala otkaz na stalnom poslu i sve preuzela na sebe.”, otkriva nam Katarina.

Iza izrade O’kvira stoji jako puno posla, osobito kad su želje kupaca posebne. “Nekad je doista jednostavno napraviti figurice, ali ponekad moramo smišljati, spajati, bojati ili lijepiti pojedine dijelove kako bi došli do savršeno personaliziranog okvira. Nekad za neke posebne okvire naručujemo dijelove i preko mjesec dana čekamo na njih. Najskuplji okvir koji smo napravili je bio family za 1200 kn s 5 figurica jer su dijelovi i rekviziti koje je taj okvir imao bili jako rijetki i iz rijetkih i skupih setova. Nismo objavili sliku baš zato što nas često kupci traže točno majicu kakvu je Ella Dvornik imala na okviru ili točno rekvizit kakav ima neka figurica na okviru za diplomu i to nije problem ispuniti, ali sve s tog okvira bi bilo teško isporučiti, jer rijetko tko želi platiti toliko novca.”

Konkurencija je poželjna

Što se tiče konkurencije, Katarina nam je priznala da je ona poželjna te da ju često motivira i inspirira, sve dok se ne radi o kopiranju što joj je na početku vrlo teško padalo, jer se u većini slučajeva radilo o kopiranju njezinih proizvoda u koje ulaže znanje i vrijeme te se susrela i s nekoliko pomalo smiješnih situacija (kao što je kopiranje Mama postera), iako sad i to doživljava na potpuno drugačiji način. “Mi smo ideje za naše prve radove našli online, na Pinterestu ili Etsyu, tako da bi bilo licemjerno da mrzimo nekog tko traži inspiraciju. Zapravo mi je to počelo goditi. Znači da nešto radimo kako treba ako nas netko želi kopirati. Pad prometa nismo osjetili, a vjerojatno i oni imaju posla jer svaki proizvod, kvalitetan ili nekvalitetan ima svog kupca, a mi nismo pohlepni i ok mi je da svi koji rade zarade. Ono što je bitno da kad kupujete gledate da li stranica ima dobre ocjene jer oni koji imaju taj dio sakriven i ne daju mogućnost ocjenjivanja sigurno loše tretiraju kupce pa nas često kupci znaju u zadnji čas tražiti da ih spasimo i pošaljemo proizvod jer ih je netko drugi zeznuo.”

“Mislim da ona izjava – “velike stvari se događaju kad žene podržavaju jedna drugu” – definitivno vrijedi za naše malo tržište rukotvorina i konkurenciju poštujem i divim joj se, pogotovo znajući kako je teško stvoriti brand ispočetka na našem tržištu punom birokracije i kupaca koji imaju loša iskustva pa i manjak povjerenja. Osim toga, to su većinom žene koje su pokrenule svoje biznise na porodiljnom, uz djecu, tako da sam ponosna na njihovu hrabrost i želju da rade uz djecu.”

“Hodaš po svom gradu i u studiju kojeg voliš vidiš svoj proizvod iskopiran, s tim da taj fotostudio nema pojma da smo mi iz Dugog Sela nego je i do njih došao nas proizvod online. Takve stvari nam, kao što sam rekla, donesu zapravo onaj neki zadovoljni osmijeh na lice jer očito nešto super radimo. Mama je odmah slikala i slala sliku u grupu zadovoljno, ponosna na svoj proizvod.”

podrška obitelji i vjera u sebe

Katarina ima i par savjeta za sve majke koje se odluče zaploviti poduzetničkim vodama. “Probajte prvo malim koracima, nemojte odmah uložiti u stroj koji košta 10000 kn, ali vjerujte u sebe i ne odustajte. Ako već imate ideju, testirajte ju na prijateljima koji su iskreni. Ako nemate, potrošite puno vremena na istraživanje i isprobajte više opcija. Ponekad prvi proizvod koji je vama super možda i neće ići tako dobro. Polako i pametno skupljajte fanove i pratitelje. Korisničko iskustvo je jako bitno, mi obožavamo sve svoje kupce i stvarno cijenimo svakog i to što su nas odabrali za poklon nekome. Neću lagati, jako je teško napraviti veliku bazu kupaca, svi like-ovi odnosno share-ovi pomažu, ali je jako teško doći do njih. Nama je sad ok jer sad nekako sve ide samo od sebe uz pomoć divnih influencera, ali počeci su bili jako teški i da nismo ustrajale ne bi bilo ništa od toga. Okružite se ljudima kojima vjerujete i koji su vrijedni. Naš tim je divan i sve cure rade od srca i s ljubavlju i trude se oko svakog detalja. Osim toga je jako bitna podrška obitelji. Da moj muž nema toliko razumijevanja i da mi ne pomaže, kako oko obrta, tako oko djece, mislim da to ne bi išlo. Mami tata pomaže oko puno toga i oko izrade proizvoda jer je stolar. Inače kažu da iza svake uspješne žene stoji njena mama, ali s obzirom da je moja mama ista ta uspješna žena, iza nas moraju stajati naši muževi.”

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli O’kviri (@o.kviri)

djeca su najveća inspiracija

Katarina veliku inspiraciju za nove proizvode pronalazi i u djeci, te priznaje kako je uz njih sve zabavnije. Većina tima ima djecu tako, vrlo su fleksibilni što se tiče radnog vremena te uspjevaju organizirati posao kako njima odgovara. “Vjerujem da je curama to najveći benefit što si mogu organizirati posao kad stignu i kako stignu. Naravno nekad je nešto hitno, ali zapravo je sve fleksibilno. Iako, razina stresa dok radiš s djecom je ogromna tako da stvarno cijenim to što cure rade od doma s klincima, a uz to posao odrađuju jako kvalitetno. Moj malac sad već pomalo kuži što radim, pa se hvali prijateljima da mama stavlja Spidermana u okvir. Nekako mislim da ću sve više i više njih kasnije uključivati kao pomoć da muž jedini ne pati što mora pomagati.”, kroz smijeh govori Katarina.