zašto ispadanje iz rutine i nije tako loše za nas?

rutina

Rutina – „ustaljen red po kojem se što odvija, uobičajen slijed.“

S vremena na vrijeme dođe trenutak u kojem jednostavno ispadnemo iz rutine i osjećamo se pomalo izgubljeno. Odjednom smo se vratili lošim navikama – zaspemo uz tv, gledamo mobitel prije spavanje, jedemo junk food, previše slatkiša, pijemo previše kave… Sve se to nekako uvuče i primijetimo tek kad se počnemo loše osjećati. Nemojte. To su samo znakovi da nam je potrebna promjena. Iako vam se može činiti da ne znate što radite i kamo idete, idealno je vrijeme za provjeru sebe i svog životnog puta. Evo tri razloga zašto ispadanje iz rutine nije uvijek loše.

  1. Promišljanje

Kada se osjećamo izgubljeno, to je najbolje vrijeme da zastanemo i ne činimo ništa. Uvijek smo u pokretu, a to je samo po sebi iscrpljujuće. Nakon što ste se dugo držali iste stare rutine, lako ju je već automatski slijediti svaki dan ili se u njoj izgubiti. Zato nam je povremeno potrebno promišljanje o sebi, bez obzira na to kako se osjećamo.

Praćenje rutine troši mnogo energije, posebno kada vam više ne koristi, a radite to iz navike. Ono što često zaboravljamo je da nisu sve navike dobre za nas, pogotovo ako slijedimo obrasce drugih.

  1. Otpuštanje loših navika

Može se dogoditi da vam ispadanje iz rutine govori da niste više na dobrom putu ili da vaša trenutna rutina ne funkcionira. Bitno je slušati što nam tijelo i um imaju za reći. Sami sebi dajemo znakove, samo ih treba prepoznati. Odvojite ovo vrijeme da preispitate svoju staru rutinu i vidite obrasce koji više nisu korisni za vaš način života.

Loše se navike mogu prikriti, teško ih je primijetiti kada ne obraćate dovoljno pažnje i kada stvari ne radite svjesno. To ne znači da morate potpuno promijeniti rutinu, nego da trebate odrediti što vam koristi, a što ne.

  1. Postavljanje ciljeva

Ispadanje iz rutine sjajno je vrijeme da provjerite svoje ciljeve i postavite nove. Ponekad zaboravimo zašto uopće imamo rutinu. Rutina je način na koji možemo pratiti radnje koje poduzimamo kako bismo postigli ono što želimo u životu.

Sada kada više ne slijedite rutinu, vrijeme je da vidite kako stojite i kamo želite ići. To će vam pomoći da stvorite novu naviku koja će vas dovesti tamo gdje želite biti. Prema vašim izvornim ciljevima, bit će mnogo lakše vratiti se u zdraviju rutinu. Rutinu koja će vam pomoći da postignete bilo što.

Najvažnije od svega – nađite svoju rutinu, onu koja vama najviše odgovara. Različiti ljudi imaju različite rutine. Želim li ustati u 5:30 ujutro i ići trčati? Iskreno, ne baš. No želim li ujutro prije odlaska na posao odvojiti više vremena za sebe? To se čini kao da vrijedi probati. Netko se rado ustaje u 5:30 radi trčanje. Ja se rado ustajem tada i provodim svojih pet minuta mira uz šalicu tople cikorije.

MAJA. Majka četverogodišnje djevojčice Sare i supruga super muža Saleta. Magistrica medicinsko-laboratorijske dijagnostike, radi u bolnici. Voli svoj posao, ali voli raditi i svakojake kreativne stvari, isprobavati nove te naravno, najviše od svega voli svoje slobodno vrijeme provoditi u krugu obitelji i prijatelja. Obožava sunčane dane, istraživati Lijepu našu i učiti svoju curicu o ljepoti života.