ovog Božića naša jela upotpunit će aDORAble proizvodi! popričale smo s vlasnicom

Na nedavno održanom Be Your Own Boss susretu za poduzetnice imale smo priliku upoznati Danielu Drčec, vlasnicu brenda aDORAble. Daniela se bavi proizvodnjom artisan slanih, slatkih i ljutih proizvoda –  aromatiziranih soli, pekmeza i ljutih umaka koje pakira u originalne jestive poklone i suvenire. Sebe opisuje kao suprugu, majku, bivša korporativku i sadašnju poduzetnicU, a sve o svom obiteljskom biznisu i brendu aDORAble otkrila nam je u intervjuu.

Daniela, kako si došla do odluke da napustiš siguran korporativan odnos i posvetiš se obiteljskom biznisu?

Prije 7,5 godina sam dala otkaz i krenula putem izvan zone komfora. Odluka o napuštanju korporacije je bila čvrsta, ali nitko mi još niti danas ne vjeruje da nisam znala koja će mi biti “b opcija”. Obično daš otkaz kad “nađeš drugi posao”, a ja sam otkaz dala jer sam znala što više ne želim! Ono što želim se konkretiziralo kasnije, s vremenom. S obzirom da sam tijekom karijere u korporaciji zanemarila svoje hobije i neke od talenata, krenula sam “nadoknaditi” propušteno. Prvo sam se vratila fotografiji, kao jednoj od mojih prvih i velikih ljubavi. Nakon toga je slijedio “povratak zemlji” i otvaranje obiteljskog OPG-a jer smo htjeli osigurati za obitelj kvalitetne namirnice, uzgojene ekološkim principima. Povezala sam se i s drugim malim proizvođačima i tako je spontano krenula prerada/proizvodnja za vlastite obiteljske potrebe te za goste naših apartmana. Povratne informacije su bile dobre tako da smo krenuli s proizvodnjom većom od vlastitih potreba, prvim etiketama i sl.

“Obično daš otkaz kad “nađeš drugi posao”, a ja sam otkaz dala jer sam znala što više ne želim!”

Daniela Drčec, vlasnica brenda aDORAble

Kako se rodila ideja za aDORAble? Jesi li i ti jedna od onih koja je imala svoj “aha” trenutak ili si dugo razmišljala što je to čime bi se mogla baviti?

Htjela sam da ono što ću raditi bude na neki način povezano s mojom obitelji, pa se nametnuo simpatičan naziv aDORAble koji u svom nazivu sadrži ime moje kćeri Dore. Nisam imala “aha” trenutak već sam duže vremena razmišljala što ću raditi. Pozicija “možeš što hoćeš” je odlična kada točno znaš što želiš, no međutim meni je za to bilo potrebno vrijeme…jer promjena koja je uslijedila je bila uistinu velika. Također, osjećala sam veliku odgovornost prema svojoj obitelji, prije svega djeci, jer sam uz svoj novi posao htjela imati više vremena za njih.

Koliko su ulogu odigrala tvoja djeca u kreiranju brenda i proizvoda?

Moja djeca, Josip i Dora, odigrali su značajnu, rekla bih i najvažniju ulogu u kreiranju brenda i proizvoda. Oni su mi bili prvi kušači, zbog njih sam htjela stvoriti nešto novo što će im biti odličan primjer, ali i što će mi donijeti više vremena za njih kao i mogućnost da nešto novo zajedno radimo i stvaramo. Npr. zajedno smo sadili chili papričice za ljutu kolekciju proizvoda, te su djeca, sukladno dobi sudjelovala u dijelovima procesa proizvodnje.

Kako je išao cijeli proces od ideje do realizacije i koliko je dugo trajao? Jesi li imala podršku okoline?

Zapravo je cijeli proces od ideje do realizacije išao nekim svojim (jedinim mogućim) tempom. Već nakon godinu dana je krenulo “ozbiljnije”. Nakon punih pet godina razvoja na razini hobija i OPG-a, odlučila sam se na otvaranje tvrtke te sam uz mjeru samozapošljavanja krenula u poduzetničke vode. Iznajmila sam prostor, opremila kuhinju i krenula! Podrška okoline je bila parcijalna. I dan danas mnogi nisu baš sigurni što ja to točno radim, a nepoznato je teško podržavati. Drago mi je da sam u određenom trenutku bila oslobođena tog očekivanja da me okolina 100% prihvaća, razumije i podržava! Moj unutarnji glas i vjera su bili toliko snažni da sam znala da sam na pravom putu. Put bi vjerojatno bio lakši i brži da je bilo nešto “poznato”, ali meni je moj put donio puno plodova te osobnog i poslovnog rasta tako da mogu samo biti beskrajno zahvalna!

“Moj unutarnji glas i vjera su bili toliko snažni da sam znala da sam na pravom putu.”

Po čemu se aDORAble proizvodi razlikuju od drugih njima sličnih?

Prije svega, razlika je u korištenju isključivo hrvatskih eko sirovina, ručnoj proizvodnji u malim butiknim serijama kombiniranim tehnikama, iznimnom naglasku na očuvanje prirodnih boja, okusa i mirisa u finalnim proizvodima uz korištenje i kombiniranje različitih tehnika da bi se cilj postigao. Npr. vjerujem da smo jedini, ili definitivno među prvima krenuli s korištenjem prirodnog, vegan friendly zgušnjivača (Agar Agar) kod pekmeza te s korištenjem niskog udjela dodanog šećera, a još k tome bio šećera šećerne trske. Kod ljutih umaka koristimo eko sirovinu iz vlastite proizvodnje, a kod aromatiziranih soli koristimo BIO kristaličnu morsku sol Solane Nin koju oplemenjujemo samoniklim biljem ili/i organski uzgojenim sirovinama.

“aDORAble proizvodi rade se ručno i isključivo od hrvatskih eko sirovina.”

Posebnost brenda aDORAble su svakako aromatizirane soli – možeš li nam ispričati nešto više o njima?

aDORAble aromatizirane soli su kreirane kako bi vam uljepšale i olakšale kuhanje ukusnih jela za svoju obitelj, prijatelje ili jednostavno sebe same. Iako je trend kuhanja sve veći, iznenađujuće je koliko zapravo ljudi ne voli kuhati i kuhanje im predstavlja “tlaku”. Uz malo aDORAble čarolije, čak i obična jela dobit će jednu dozu luksuza i kompleksnost okusa te vam skratiti vrijeme potrebno za pripremu zdravih i ukusnih obroka. aDORAble kolekcija artisan aromatiziranih soli broji 18 okusa u 4 vrste pakiranja. Koristim BIO kristaličnu morsku sol koju oplemenjujemo s eko uzgojenim biljem, voćem i povrćem ili pak samoniklim biljem. Cijeli se proces od proizvodnje do punjenja ambalaže i etiketiranja odvija ručno. Dio sirovina proizvodimo sami na obiteljskom OPG-u (chili, rajčica, začinsko bilje, voće i dr.), a veći dio otkupljujemo od puno malih eko proizvođača. Soli su moja velika strast, baš uživam stvarajući različite kombinacije okusa, različitim tehnikama koje maksimalno čuvaju prirodnu boju, okus i miris sirovine. Posebno me vesele povratne informacije kupaca.

Krčka škatula još je jedan tvoj lijep projekt iza kojeg se krije zanimljiva priča – kako je nastala i zašto?

Krčka škatula by aDORAble je projekt nastao prije nepune dvije godine. Želja mi je bila okupiti male krčke brendove s dušom koji se bave butiknim proizvodnjom poput moje. Lako dostupni proizvodi su industrijski, umjetni te bez bilo kakve priče pa sam poželjela stvoriti priču o izvornim mirisima i okusima otoka, te takve, ručno rađene proizvode učiniti dostupnijim i vidljivijim. Činjenica je da turisti sve više traže lokalne/autohtone proizvode, ali i osviješteni pojedinci. Okupila sam 6 žena i 5 brendova (od kojih sam ja jedna žena i aDORAble jedan brend) koje na različite načine povezuje ljubav prema otoku i kreativnom izričaju. Naši se proizvodi nadopunjuju i sve češće su izbor mnogih gostiju, lokalnog stanovništva, ali i onih koji traže poklon iz Hrvatske, ne nužno otoka Krka. U Škatuli možete pronaći prirodnu kozmetiku (Lavandin), loptice od reciklirane ovčje vune za perilicu/sušilicu (Bluesheep), dekorativne predmete od puderaste keramike s motivima otoka (G art workshop), ilustrirane razglednice (Tamara Travaš) te aDORAble aromatizirane soli koje su okusom povezane s otokom (motar, vrganji, mediteransko bilje i dr).

Krčka Škatula ženski je projekt inspiriran ljubavlju prema otoku i autohtonim proizvodima.

Koji su najprodavaniji aDORAble proizvodi? I što sve možemo naći u ponudi?

U aDORAble ponudi imamo slane, slatke i ljute proizvode. Aromatizirane soli dolaze u 18 okusa i 4 vrste pakiranja. Pekmezi su vegan friendly te s niskim udjelom šećera tako da okus voća može dominirati. Trenutno u ponudi imamo 8 okusa u 3 vrste pakiranja. Dva su okusa u potpunosti bez šećera, a u ostalim okusima koristim bio šećer šećerne trske i to svega 15%. U ljutom programu, za koji je zadužen suprug, proizvodimo ljute umake (crveni i žuti) te ljuti pekmez (rajčica & chili). Posebnost ove ljute linije je u tome što sami proizvodimo eko sirovinu na obiteljskom OPG-u. Najprodavanije su soli iako se pekmezi i ljuti dio programa sve više penju na ljestvici zastupljenosti u prodaji. U ovo doba godine definitivno su najprodavaniji poklon paketi. Svake godine želimo napraviti iskorak i u segmentu prezentacije/pakiranja tako da smo se ove godine odlučili za premium pakiranja u custom made kutiji. S obzirom na povratne informacije kupaca i narudžbe, čini se da smo dobro izabrali.

Testiraju li tvoji klinci proizvode i koji im je omiljeni?

Moji klinci rado testiraju proizvode. Na samim počecima je to bilo puno intenzivnije, a sada već znaju što mogu očekivati od kojeg proizvoda pa su testiranja rjeđa. Dori (11) je omiljena sol s okusom limuna, a pekmez malina & jabuka, a Josipu (13) sol češnjak & vlasac te bobičasto voće pekmez. Drago mi je da rado i često eksperimentiraju s različitim okusima i da imaju svoje omiljene kombinacije za određena jela.

Za kraj, koji bi bio najidealniji božićni poklon iz aDORAble ponude?

S obzirom da u ponudi imamo slatko, slano i ljuto te da radimo custom made varijante, vjerujemo da svatko može pronaći nešto za sebe. Trenutno nam je najprodavaniji slano-slatki poklon paket te paket Deluxe, gdje se u drvenoj kutiji nalazi šest različitih soli u mini staklenkama. U našoj maloj radionici trudimo se i najmanji poklon učiniti posebnim, lijepo dekoriranim i da se to #handmadewithlove uistinu vidi i osjeti.

Više o aDORAble proizvodima potražite OVDJE.

Fotografije: Waved Studio