pexels.com

organizacija roditelja koji nemaju uobičajeno radno vrijeme

organizacija roditelja
pexels.com

Većina ljudi ima čvrsto utvrđeno, uobičajeno radno vrijeme, najčešće od 8 do 16 sati. Gdje god da se priča o tome kako rasporediti obaveze, obično se spominju točno određeni dani za određene aktivnosti jer ti ljudi najčešće imaju slobodna poslijepodneva i vikende. Na primjer, čišćenje ponedjeljkom i srijedom, trening utorkom i četvrtkom itd. Jednostavno je lakše kada se zna kojim danima što očekivati.

Međutim, postoje i oni koji nemaju „fiksno“ radno vrijeme. Primjerice, ljudi koji rade dnevne i noćne smjene, dežurstva… Nigdje ne nalazim savjete o organizaciji takvog vremena! Vjerujte mi, takva je organizacija puno zahtjevnija. Samo odvođenje djece u vrtić postaje „kompliciranije“ jer u našem slučaju ja radim dnevne i noćne smjene (od 7.30 do 19.30 i od 19.30 do 7.30), a suprug radi od 6. Obično ja vodim našu curicu u vrtić, ali ako sam noćna smjena, tu je naša „komplikacija“. Ja dolazim kući oko 8, a on odlazi u 5.40. Tada ju on vodi u vrtić poprilično rano. Sreća pa smo svi jutarnji tipovi, i tada se ide veselo u vrtić. Ostale obveze kao što su ples, logoped, pregledi, rođendani, druženja ne moram ni spominjati, za sve je potreban plan.

Ovakvo radno vrijeme ima svoje prednosti i mane. Prednost je što imam puno više slobodnih dana, prijepodneva za čišćenja, spremanja, kupovine, a nekad čak i za sebe. S druge strane, mana je u tome što mi otežava organizaciju i ne omogućava rutinu kakvu volim jer je svaki tjedan potpuno različit. Voljela bih znati kada imam slobodan vikend i kada se mogu naručiti kod zubara, a da to ne iziskuje organizaciju i ne postane projekt „ako uspije, odlično!“.

U ovome svemu jako je važno naći vremena za sebe. Baš zato što ne znaš kada ćeš moći piti kavu na miru ili odraditi taj trening koji ti toliko treba. Naučiš se krasti trenutke. Kada odvedem dijete u vrtić i ako ne idem raditi taj dan, prije bilo kakvog posla, sjednem, palim svijeće, difuzor i pijem kavu.
Isto je tako važno i vrijeme za mamu i tatu. Kad god smo mogli, otišli bismo negdje na vikend. Nekad svo troje, nekad nas dvoje sami. Sada dolazi toplo vrijeme pa ćemo se opet vratiti tome. Volimo istraživati neistražene kutke Lijepe naše, zaista ih je pregršt.

Sve ovo nam uvelike olakšavaju baka i djed na koje uvijek možemo računati. Ali i oni rade pa uskaču kad mogu. Rado ju vodimo na spavanje kod njih jer, kao što sam rekla, i roditelji trebaju vremena za sebe, a i bakama i djedovima su njihovi unuci lijek.
Zaista vjerujem u onu izreku – sretni roditelji = sretno dijete.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Maja (@action_mama_)

Planiranje unaprijed mi je olakšalo život

U našem domu organiziramo sve aktivnosti na tjednoj bazi. Jedan dan pred kraj tjedna isplaniram jelovnik za sljedeći tjedan, napišem kada ću odraditi treninge, kada se ide na ples, preglede, rođendane, sve što nas čeka. Evidenciju vodim na papiru i u mobitelu. Google kalendar je odličan za to jer se mogu namjestiti podsjetnici. Planiranje unaprijed mi je jako olakšalo život.

Ključ je u određivanju prioriteta

Iz moje perspektive organizacija aktivnosti postala je navika koja je vrlo zanimljiva, kao što sam već rekla, nijedan tjedan nam nije isti. Mogu vam reći i da smo postali stručnjaci brze organizacije. Na brzinu isprogramiram pranje rublja ili pospremanje stana. Jasno da ti kućanski poslovi trpe kad dođe lijepo vrijeme jer svi tada volimo biti vani što više. Ključ je u određivanju prioriteta. Rijetko je to navedeno spremanje stana ili neko čišćenje. Prioritet je provesti što više zajedničkog vremena.

Teško je objasniti nekome tko ne zna kako je to kad si „novopečena“ majka, a preko mobitela se čujete za laku noć i dijete ide spavati bez tebe. Osjećaš grižnju savjesti, a nemaš zašto. Radiš kao i svi drugi.

Voljela bih malo više čitati o ovoj temi pa sam ju zato i započela. Željela bih čuti kako se ljudi sličnog radnog vremena organiziraju.

Također, nadam se da će ovaj post koristiti ljudima koji su u neuobičajenom radnom vremenu poput mene, dugo sam bila neorganizirana i radila stvari “u hodu”.

 

u novoj epizodi podcasta Ivana nam je otkrila tajne dobre organizacije – SUPERMAME

 

Maja Lončarić
MAJA. Majka četverogodišnje djevojčice Sare i supruga super muža Saleta. Magistrica medicinsko-laboratorijske dijagnostike, radi u bolnici. Voli svoj posao, ali voli raditi i svakojake kreativne stvari, isprobavati nove te naravno, najviše od svega voli svoje slobodno vrijeme provoditi u krugu obitelji i prijatelja. Obožava sunčane dane, istraživati Lijepu našu i učiti svoju curicu o ljepoti života.