trebaju li se mame oblačiti “kao mame”?

Majčinstvo i moda. Koliko se i kako promijenio naš stil odijevanja otkad smo postale majke?

Koliko puta smo se susrele s komentarima kako bi se jedna mama trebala odijevati? Što se smatra društveno primjerenim kada je moda za mame u pitanju? Tko je to zapravo odredio što je primjereno odijevanje žena općenito, osobito kada su mame u pitanju? Koliko puta smo čule za model traperica „mom jeans“? Jesu li visoki struk i udobni krojevi rezervirani samo za mame?

Je li udobnost rezervirana samo za mame ili su mame postavile udobnost kao najvažniji kriterij pri odabiru odjeće i obuće?

Poderane traperice, dekoltirane majice, uske haljine, kratke suknje, visoke pete. Sve to su odjevni predmeti koje smo zasigurno zamijenile udobnijim kombinacijama, ali to ne znači da se istima nećemo vratiti ukoliko osjetimo želju za njima. Danas primjećujemo sve više sređenih, izazovnih, profinjenih, elegantnih, otkačenih, lijepih žena, mama, koje fantastično nose razne krojeve i modne kombinacije neovisno o činjenici što su svoje štikle na određeno vrijeme zamijenile udobnijom obućom kako bi lakše hendlale sve uobičajene obaveze i brigu o klincima.

Majčinstvo nas je sve promijenilo, mentalno i fizički, stoga je sigurno utjecalo i na promjenu načina odijevanja. Neovisno o tome osjećamo li se ugodnije u tajicama i tenisicama, haljini i natikačama ili trapericama i štiklama, svaka od nas jednom se sigurno susrela s predrasudom na račun svog izgleda.

Kako je majčinstvo utjecalo na moj stil odijevanja?

Na Sonju je majčinstvo utjecalo na mnogo načina, jedan od kojih je svakako jačanje samopouzdanja i pronalazak sebe kao zrele, samosvjesne i zadovoljne žene. Kako i sama ističe kroz svoje društvene mreže, oduvijek je voljela specifičniji modni izričaj. Tinejdžerske dane je prošla u hipi fazi, a taj prkos pravilima koja diktira modni svijet, nastavio se i kasnije. Kaže kako majčinstvo je utjecalo na njen stil odijevanja, utoliko što joj je u život doveo udobnije odjevne komade poput tajica i tenisica koje do tada nije birala.

Morena, supermama dviju djevojčica, svoju ljubav prema modi pokazuje kroz kockice svojeg Instagram profila. Ističe kako joj je uvijek moda bila bitna i upravo zbog te ljubavi je i pokrenula @curly_morena profil, kako bi sve modne kombinacije imala na jednom mjestu. Kao i kod većine žena, majčinstvo je utjecalo na izgled njezinog ormara kojeg je popunila haljinama A kroja, hlačama visokog struka i dužim haljinama.

Prihvaćanje vlastitog tijela kao kriterij odabira modnih komada

„Volim udobne, kvalitetne i neobične komade odjeće i obuće. Ako već pričamo o kroju „mom jeansa“, neovisno o tome što me nervira taj pojam, upravo taj kroj je kroj koji sam oduvijek nosila, jer sam se u njemu najbolje osjećala. Ljubav prema modi naslijedila sam još od bake i mame koje su uvijek bile sređene. Baka je oduvijek nosila haljine A kroja koje bi savršeno istaknule njen struk, a sakrile ono s čime nije bila zadovoljna, a mama je oduvijek hodala u unikatnim kostimićima jarkih boja i štiklama. Taj izričaj naslijedila sam i ja, samo sam ga omekšala s malo opuštenijim komadima odjeće. Kada biram što ću obući, najvažnije mi je da se osjećam u tome dobro i ugodno.“ , kaže Sonja.

Svakako utjecaj na način odijevanja žena ima činjenica kako se osjećaju u vlastitom tijelu i koliko su zadovoljne svojim izgledom. U trenutku kada prihvatimo kako je majčinstvo promijenilo naš izgled, kako se vrlo vjerojatno nećemo vratiti u iste veličine koje smo nekada nosile, kada spoznamo da je to sasvim normalno i prihvatljivo, tada će i odabir modnih kombinacija postati jednostavniji.

Zapravo, kod nas žena, veći problem je stanje našeg uma i doživljaj nas samih, negoli kilaža i broj na hlačama i haljinama.

Tuđe mišljenje ne bi smjelo utjecati na nas

Kada su predrasude u pitanju Sonja kaže kako se s njima susrela tek kada je postala mama. Društvo ima kalupe u koje posprema žene u određenoj životnoj dobi, određenog životnog statusa, pa tako i majke. Neovisno o tome ističe kako je potpuno slobodna kada je stil odijevanja u pitanju. „Smatram kako je najbitnije kako se mi same osjećamo u tome što nosimo. I zapravo taj komad odjeće i obuće uopće nije važan. Nekome taj dobar osjećaj daju tajice i tenisice, nekome štikle, nekome haljine ispod koljena. I to je sasvim OK.“

Majčinstvo nam pomaže da odaberemo udobnost

„Kod odabira obuće sam imala najviše sreće jer moda voli majke i trendovi postaju sve udobniji. Natikače se kod mene nose cijele godine. Nakon plaže, gradskog asfalta, prirode i parkova završe doma u hodniku i tako u krug. Jednostavno natikače uz haljine meni su sinonim za udobno ljeto.“, kaže Morena.

Ana, supermama troje djece, koja poglede mami svojim modnim kombinacijama i visokim petama, ispričala nam je kako je veći dio svog odraslog života nosila isključivo štikle i smatrala kako na određene odjevne kombinacije jedino visoka peta može izgledati lijepo. Anu komentari na račun zdravlja, vena ili skraćenog mišića lista nisu nimalo doticali sve dok se nije susrela s posljedicama nošenja neudobne obuće. Anin ormar nije promijenilo majčinstvo, već aktivno bavljenje sportom, kada je shvatila kako nakon otrčanih 10 km, štikle od 12 cm jednostavno više nisu opcija.

Ljubav prema svojem tijelu i zdravlju

Često ističemo ljubav prema vlastitom tijelu kao jedan izazov koji se nalazi pred svakom od nas. Jedan od najboljih načina kako postići to sebeljublje za početak bi bilo da se odijevamo u ono u čemu se osjećamo dobro i sa samopouzdanjem. Kao što smo rekle, nekome to može biti prozračna, lepršava haljina i platforme, nekome trenirka i tenisice, važno je kako se mi osjećamo. S vremenom kada počnemo prihvaćati svoje mane, a to ne znači da nećemo ništa raditi po pitanju da ih smanjimo ili prikrijemo, svaki komad odjeće će postati prikladan i svaki komad odjeće i obuće će nam izazivat taj „feel good“ osjećaj u vlastitoj koži.

Estetika, trajnost, prirodni materijali, udobnost kao kriteriji odabira

„Osim što iza treninga budem umorna, s godinama iskustva na visokoj nozi (čitaj štikle, a ne luksuz) i tri trudnoće odlučila sam da je krajnje vrijeme da krenem birati udobniju obuću koja neće dodatno naglašavati ili potencirati gore navedene probleme. No žena kao žena…(sama) udobnost mi nije dovoljna i obuća koju nosim mora mi biti i estetski prihvatljiva kako bih ju ja igdje prošetala. Dugo sam tražila nešto u čemu se osjećam udobno, lijepo i ženstveno…i pronašla. Opremila sam se za grad, plažu, kavu, ručak i sve ostale varijante druženja uz lila Schollice bez da pate stopala ili trening nakon cijelog dana nošenja.“, kaže Ana.

Ovaj tekst sponzorira Scholl, brend koji smo upravo mi mame odabrale zbog njegovih kvaliteta. Povijesna priča, prirodni materijali, udobnost prije svega, estetika i trajnost vrijednosti su do kojih i same držimo.

Svi modeli Scholl cipela dostupni su u Shoebedoo trgovinama. 

Fotografije: Emilija Lasić Črepić