JUMA – raj za ljubitelje dizajna, personaliziranih poklona i lijepih interijera

Imale smo priliku razgovarati sa #superženom, vlasnicom dlakavog ljubimca, koja gaji ljubav prema dizajnu interijera, ima umjetničke interese i radi svoj posao iz snova. Predstavljamo vam simpatičnu, nježnu, sramežljivu i superhrabru kada to treba biti – Martinu Kos Igel, diplomiranu inženjerku grafičke tehnologije. Podijelila je s nama svoju priču o uspjehu, o Jumi.

Što je Juma i kako si započela “svoj posao iz snova”?  Juma je moja kreacija nastala upravo iz ljubavi prema dizajnu, lijepim interijerima i vlastitoj struci. Prvih godinu dana sam radila od doma i već nakon par mjeseci shvatila da će mi ipak trebati prostor pa sam ga odlučila tražiti isključivo na Trešnjevci jer se tamo osjećam kao doma, ipak sam tu odrasla. Ovaj mali lokal u kojem sam trenutno, nasla sam na Jumin 1. rođendan i čim sam ušla unutra znala sam da je to to jer je malecki, intiman, idealan za studio za 1 osobu, a ujedno je na super lokaciji u Vukovarskoj, blizu placa i ima parking. Ovdje mi je kompletna proizvodnja i izložbeni prostor pa s obzirom da u Hr takav koncept ne postoji, ljudima cesto nije jasno jesam li dućan ili printeraj, a tehnički nisam ni jedno ni drugo 😀 nego dizajnersko-proizvodni obrt.

Kada se rodila ideja? Ideja se rodila još na faksu… oduvijek sam htjela pokrenuti svoju firmu u kojoj ću se moći baviti i kreativnim i tehničkim poslom. U većini tvrtki su kreativa i tehnologija strogo odvojene, a s obzirom da sam „control freak“ želim sudjelovati u procesu od same ideje do finalnog, otisnutog proizvoda pa sam si stvorila posao na kojem upravo to radim. U inozemstvu postoje servisi za personalizaciju proizvoda, koji omogućuju unikatni tisak pojedinačnih proizvoda, dok kod nas nije postojala mogućnost narudžbe npr. šalice s personaliziranim dizajnom, jedino u obliku da svoju gotovu sliku ili skinutu s neta odneseš u foto studio ili printeraj, ali takve firme ne nude dizajn pojedinačnih proizvoda. Pa sam ja odlučila ponuditi tržištu upravo to – dizajn i tisak pojedinačnih artikala prema željama klijenta – personalizirane proizvode koji sežu puno dalje od apliciranja fotografije na šalicu. Poanta je da se za pojedini proizvod dizajnira otisak koji ga razlikuje od ostalih i u potpunost odgovara ukusu i potrebi klijenta.

Koliko je lako, odnosno teško za ženu započeti sa svojim “biznisom”? Ne mogu generalizirati, ali iz mog iskustva nije ni lako ni teško, jer kada vjeruješ u svoju ideju i toliko voliš to sto radiš, ne može biti teško. Birokraciju neću ni spominjati jer to ionako nema veze sa spolom 😉 a bome ni s početkom – ta borba s vjetrenjačama nikad ne prestaje. Najveći problem je što poslovnim svijetom dobrim djelom još uvijek vladaju muškarci, koji te kao tihu ženu od metar i žilet tretiraju kao dijete i ne shvaćaju ozbiljno… no, kada na to naiđem, pretvaram se u malog zmajčeka i vrlo brzo okrećem vodu na svoj mlin. Veseli me sto zahvaljujući ovom poslu upoznajem sve vise snažnih žena koje vode svoje biznise i međusobno se podupiru.

Znamo da sve radiš sama, imaš li uopće vremena za sebe? Pa… ovisi kak se uzme 😉 uz jutarnju kavu i prije spavanja provedem bar sat vremena čitajući ili istražujući teme vezane za dizajn i tehnologiju što mi je posao, ali me i opušta. Šetnju psa smatram vremenom za sebe jer tih sat vremena ne razmišljam o poslu. No, klasičnog vremena za sebe preko tjedna nemam jer uz kućanske aktivnosti najčešće prije i poslije boravka u Juma studiju odrađujem papirologije, web, obilazim dobavljače i obavljam sastanke van studija. Sociološke baterije napunim uglavnom vikendom uz obitelj i prijatelje koji su voljni doći vegetirati s nama (samnom, mužem i psom) na kauču.

 

Možeš li izdvojiti nešto u svome poslu što bi opisala kao najbolje? Kratko i jasno, najbolje je što radim posao koji uvijek rezultira srećom. 

Je li teško isplivati pored velike konkurencije koja postoji, pogotovo sada kada postoje brojne mogućnosti oglašavanja i pronalaska eventualnih klijenata? Ha, teško je, ali ne bih rekla zbog konkurencije nego zbog malog tržišta i uskog segmenta poslovanja kojim se bavim. B2B poslovanje me uopće ne zanima, a doprijeti do pojedinaca je teško bez oglašavanja. Marketing košta, a posto nemam budžet za to, intenzivno radim na besplatnoj varijanti – usmena preporuka. Od početka se trudim svaki posao maksimalno kvalitetno odraditi jer se zadovoljan klijent vraća i prenosi informaciju dalje. Dodatni kanal marketinga koji aktivno koristim je postojanje na društvenim mrežama.

Kakvi su ti planovi za budućnost? Puno je planova, ali sam na vlastitim greškama naučila da treba polako i s puno strpljenja provoditi plan po plan, korak po korak, bez puno priče, a s jako puno rada.

 

Martinin rad možete pratiti na njezinoj web stranici www.juma-dizajn.hr , facebook stranici i Instagram profilu