TKO SU TO INFLUENCERI?

Neki me dan suprug pitao tko su to tzv. „influenceri“. Jasna mu je etimologija, ali mu nije bio jasan profil istih. Kao „iz topa“ sam mu počela nabrajati poveliki broj dobro mi znanih instagramskih lica uz koje se, ranije spomenuta definicija, često vezuje. Blogeri, You tuberi, make up artisti, manekenke…

Influencer

1.a person or thing that influences.

2.a person who has the power to influence many people, as throughsocial media or traditional media.

Nedugo nakon cijele priče, u medijima je izašao podatak da današnjoj mladeži, među top tri najpoželjnijih zanimanja upravo spadaju bloger, You Tuber ili bilo koji drugi „influencer“. Mladi ljudi na zanimanje „influencera“ gledaju kao na najpoželjnije jer omogućuje pojediincu da izrazi svoju kreativnost, te da za istu bude dobro plaćen. „Dream big. Samo je nebo granica.“

Jasno mi je da su se vremena promijenila. Jasno mi je da se promijenio i životni stil ljudi kao i definicija „posla“ u onom svom standardnom obliku. Jasno mi je da su se s transformacijom  tržišta, stvorile i potrebe za nekim novim marketinškim alatima i nekim novim profesijama koje bi prije nekih desetak godina većini bile smiješne. Lijepo je biti bloger. Modni, lifestyle, food, interior, koji god. Lijepo je na You Tubeu pokazivati drugima kako se lijepo našminkati, obući, nešto izraditi, skuhati. Koliko god neki mislili drugačije, nije jednostavno i uistinu zahtjeva poduži vremenski angažman i trud. Da, svakako treba biti i takve vrste „influencera“, ali nikako ne bi trebali biti SAMO i ISKLJUČIVO takvi.

Ne želim vjerovati da su manekenke, pjevači, blogeri i You Tuberi  jedini koji imaju toliki utjecaj na mase i na našu djecu u konačnici. Nitko me ne može uvjeriti da se kreativnost jedino i isključivo mora staviti u kontekst vizualnog izražavanja pred očima milijuna. Nitko mi ne može dati argument koji je u mogućnosti „pobiti“ činjenicu da postoje stotine drugih zanimanja koji su jednako ili više kreativni na svoj način i zbog kojih mi, svakodnevno, imamo privilegiju biti tu gdje jesmo i uživati u svim „blagodatima“ moderne civilizacije. Liječnici, pravnici, profesori, znanstvenici, prodavači, građevinski radnici, matematičari… Nije li svaka profesija u biti kreativna onoliko koliko joj mi dopustimo da bude? Može li se uopće stvoriti neka nova vrijednost na bilo kojem polju, ukoliko ne postoji kreativnost?

Ponoviti ću. Nemam ništa protiv You Tubera kao „influencera“. Trebamo ih kao i svaku drugu profesiju. Ipak, smatram, kao većina vas, da jednoumlje nikada nije i ne može donijeti ništa dobro za nas i našu djecu.

Dobro je znati lijepo se našminkati i obući, ali je lijepo i znati da su npr. nedavno dvojica mladih, hrvatskih  fizičara prikazali novi kozmološki model svemira. Lijepo je pratiti desetke beauty kanala, ali je super i pratiti kanal jedne Mayim Bialik kao izuzetne glumice, znanstvenice, spisateljice i žene koja uistinu može i treba biti inspiracija mnogima.

Mi sami trebamo i možemo biti „influenceri“ svojoj djeci. Pokažimo im i drugu stranu. Barem mi kao roditelji kad već socijalne mreže ne žele.


IVANA

Uvijek sređena, naspavana, racionalna, odmjerena #supermama dvojice dječaka koja će na našem portalu dijeliti savjete kako biti sve to. ? Ili NE!? Idemo ispočetka… tridesetdvogodišnja Zagrepčanka i ponosna mama dvojice malih muškaraca koja (nekad manje, nekad više uspješno) pokušava “žonglirati” između majčinstva, posla i mrvice slobodnog vremena za sve one male, ženske radosti koje ovaj život čine ljepšim. Zaljubljenica u modu, kavu, čokoladu, dvorce i Instagram. Na našem će portalu pisati o svim onim pitanjima s kojima se susreće gotovo svaka današnja žena i majka. Ivanine dogodovštine možete pratiti na @5foot7andbambieeyes