zašto znam da su sve mame zapravo i poduzetnice?

majke i poduzetnice
pexels.com

Radila sam neko malo osobno istraživanje i pronašla zanimljive podatke o ženskom poduzetništvu inspiriranom majčinstvom. Ono o čemu sam razmišljala prilikom tog istraživanja bila je definicija ženskog poduzetništva i majčinstva kao takvog, te sam zaključila da postoje jasni znakovi da majke i žene poduzetnice treba izjednačiti.

A zašto tako mislim? Evo i mojih dokaza za tu pretpostavku:

Multitasking

Dakle, ljudi moji, nitko ne multitaska bolje od mama. I poduzetnika. Da bi poduzetnik preživio, mora biti spreman raditi milijun stvari odjednom. A nitko to ne radi bolje od roditelja. Može li itko zamisliti da netko istovremeno nosi bebu, namješta kolica koja su uvijek natovarena duplim izdanjem svega – od igračaka do bodija, u pozadini kuha (i tempira vremenski) ručak (koji uključuje, po mogućnosti, milijun pročitanih zdravih recepata dan ranije i nabavku namirnica), dogovara druženje s prijateljima i ručak kod svekrve u nedjelju, pere i sortira veš u 100 košara po bojama i temperaturama pranja, izvodi psa u šetnju i… normalan je? Ili doji dijete sa suvozačkog mjesta na način da dijete na stražnjoj klupi, svezano i u sjedalici ne plače, a pritom vodi razgovore o paleti boja u jednorogovom repu? Vjerojatno ne možete zamisliti.
E pa to sve rade mame. I rade to brutalno dobro. I kao što je u svakoj poduzetničkoj priči multitasking temelj, jednako tako je ovo i dokaz da mame i poduzetnice imaju u sebi ono što se traži.

Organizacija

Organizacija je pola posla, tvrde mnogi. Danas su jako popularni organizacijski influenceri, koji su se specijalizirali za to da pomažu drugima posložiti život, posao ili prostor. Međutim, ruku na srce, nitko nije bolji u organizaciji od mama.
Pokušajte samo prebrojati koliko popisa namirnica, kontakata, datuma (od pregleda, posjeta zubaru, roditeljskih sastanaka, prigodi, rođendana itd.), želja i poklona, financija, termina aktivnosti mame drže u sebi i s kojom razinom stručnosti sve to organiziraju, planiraju i izvršavaju, a da ništa pritom ne kolidira, diplomatski naglašavaju i odabiru prioritete te komuniciraju sukobe ili odgode, gubitke ili nedostatke.
I ono najbitnije – bez osobnog asistenta, tajnice ili čak papirića!

Spavaju manje od 7 sati dnevno, a ipak funkcioniraju

… i to kako! Zamislite, kada bi na tržištu rada postojao čovjek koji spava manje od 7 sati (vrlo često puno manje od toga), a pritom bio priseban, na usluzi 24/7, organiziran i obavljao besprijekorno sve zadatke u tom danu, bez financijske naknade i s osmijehom na licu – biste li ga zaposlili? Biste li bili njegov klijent?
E da, to su mame.

Pregovori i prodaja

Svaki dobar poduzetnik mora imati jako dobre vještine pregovaranja i prodaje. Cilj svakog poduzetnika je da svojoj publici proda svoju uslugu, ali prije toga mora uvjeriti kupca da je njegov proizvod točno ono što kupac treba. Ima li bolje osobe za to od mame?

Pokušaj uvjeriti 2-godišnjaka da je prokulica bolja od palačinke s nutellom. Ili probaj prodati priču da u 21h (i ni sekundu kasnije) nema više crtića na televiziji i da su Patrik i Luka, Marta i Bruna već odavno u krevetu. Nema boljih i lukavijih kupaca od djece, a tko njih uspije uvjeriti u nešto, taj će prodati svakome baš sve.

Ne znaju što rade 90% vremena

Iako su odlični pregovarači i multitaskeri, da budem iskrena, poduzetnici (kao i mame) većinu vremena nemaju pojma što zapravo rade i što sljedeće napraviti kada se pojavi neki problem. A problemi se pojavljuju često i ima ih mnogo. Bez obzira na to, i mame i poduzetnici nastavljaju dalje i to ih ne demotivira da dalje razmišljaju, promišljaju i smišljaju kreativna rješenja i smisao u cijeloj priči.

Upornost

Da bi posao uspio, poduzetnici moraju biti uporni. To znači da moraju često doživjeti neuspjeh. A gdje ćeš veće upornosti od svakodnevnog ustajanja iz kreveta, kada znaš da ćeš taj dan biti (barem) 10 puta zaliven, uprljan s kašicom u kosi, pokakan, da ćeš gledati tantrume, čistiti kakicu s podlaktice, dojiti sjedećki, stojećki, u parku i banci, pjevati „Kad si sretan“ ili drugu omiljenu pjesmicu tog dana…?

Vide „bigger picture“ u svemu što rade

Koliko bolno je vidjeti da nešto propadne ili ne uspije? Moraš biti mazohist da svakodnevno gledaš kako netko nije zadovoljan ili pratiti tuđi (ili svoj) neuspjeh, a da opet voljno kroz to sljedećeg dana prolaziš. To su poduzetnici. Ali to su i mame.
Zamislite samo gledati svoje dijete kako pokušava hodati. I na svakom koraku padne, barem milijun puta u danu. I opet, uvijek iznova, i opet… Ali i poduzetnici, kao i mame, rade to jer gledaju dalje od bolnih padova, udaraca i neuspjeha. Oni vide širu sliku od onoga što se događa sada i u trenutku, jer znaju da kroz to moraju proći kako bi u nečemu uspjeli.
Nitko nema više strpljenja od mama (i poduzetnika).

Uvijek su u gov*ima

… i za kraj još jedna usporedba. I poduzetnici, ali i mame, uvijek se nalaze u govnima. Većim, manjim, tekućim ili gustim. U svakom slučaju, navikli su na to i to ih, s vremenom, prestaje smetati. Znate li nekoga tko bi bio u govnima i bio zadovoljan tom pozicijom te nastavljao iz dana u dan?

E da… ja znam.

Love,
Polka Dot

Monika Cegnar Jurjević
TKO JE MONIKA? Žena, majka, studentica i poduzetnica u potrazi za životnom ravnotežom. Žonglira životnim ulogama i uživa u svakodnevnim pustolovinama s mužem (simpatijom iz srednjoškolskih dana) i troje djece. Voli svoju drugu domovinu – Poljsku, planine, kazalište i slikovnice, a odnedavno piše malo opširnije o svojim dogodovštinama na stranici Happy Polka Dot