Ova supermama i jedna od najuspješnijih slovenskih mama blogerica čiju ste osobnu priču o single majkama već imali priliku pročitati na našem portalu, ovaj put s nama je porazgovarala o bloganju. Njezin blog “Nepopolna Mama” u vrlo je kratkom roku ostvario ogromnu čitanost, a danas je Eva jedna od rijetkih blogerica na našim prostorima kojoj bloganje nije hobi nego posao. Kako je to sve uspjela pročitajte u intervjuu.
Draga Eva, kako si se odlučila na pisanje bloga? To je bila jedna sasvim jednostavna instant ideja. Prijateljice su više puta sugerirale da bih morala pisati blog, da fali tog mog načina razmišljanja o majčinstvu. Realnog uz malo humora. Tako sam jedan dan odlučila napraviti blog, osmislila ime, napravila najjednostavniji logo – bijeli natpis na crnoj pozadini i to je bilo to. U zadnje vrijeme često čujem kako ljudi započinju pisati blogove pa prvo istraže što je popularno, što se čita i baš mi je smiješno koliko su ljudi uvjereni da će im blog donijeti bogatstvo i slavu preko noći.
Tvoj blog ostvario je veliki uspjeh u vrlo kratkom vremenu. Kako to objašnjavaš? Kao i svugdje bitan je rad. Puno rada i puno uloženog truda i vremena. Za razliku od nekih mojih kolegica ja sam od samog početka krenula ozbiljno s blogom i tako se prema njemu i ponašala. Na početku sam pisala svaki dan. I petkom i svetkom. Ljudi to primijete, primijete tvoj trud. A druga stvar je da ostaneš svoj. Primjerice recepti su uvijek jako čitani, uvijek zanimljivi, ali eto ja to ne radim, jer ne volim kuhat, ne snalazim se u kuhinji i nebitno koliko bi to bilo možda super i zanimljivo mojim čitateljicama, tog kod mene nema. Najsmješnije je da me stalno kontaktiraju neke trgovine sa zdravom prehranom, a ja maštam, da me kontaktira Coca Cola, Barilla ili Nescaffe.
A sada pitanje koje, sigurna sam, zanima sve naše čitateljice: može li se živjeti od bloganja? Može i to dobro, samo je potrebno to shvatiti ozbiljno kao i svaku drugu firmu gdje si za sve sam. Sam si svoj šef, radnik, čistačica, knjigovođa, marketingaš i još svašta nešto. Nemaš radno vrijeme što je super osim kad svi drugi imaju blagdane i kolektivni odmor, a ti radiš. Tvoja plaća zavisi od tvog rada i truda, ali eto to znači i da moraš raditi kad imaš temperaturu ili slomljenu nogu jer inače taj mjesec ništa od plaće.
Postoje li po tebi neka važna pravila koja trebaju slijediti oni koji svoj blog iz hobija žele pretvoriti u posao? Da postoje. Prvo i po meni najvažnije pravilo je da se ponašaš prema blogu kao prema svom poslu. Dok ćeš se prema blogu ponašati kao prema hobiju, tako dugo će to i biti. Znam da možda malo zvučim kao ovi novodobni motivatori i lifecoach mentori ali to je zaista tako. Jako je bitna profesionalnost i odgovornost i prema čitateljima i prema poslovnim partnerima. Profesionalnost u smislu držanja rokova i dogovora te odgovornost da to što pišemo to i mislimo. Uvijek govorim da je blog trčanje na duge staze i tu treba biti pametan, ne dopustiti da nas „dobra“ ponuda zavede, da skrenemo s našeg puta. Bolje je ostati vjeran sam sebi, svojim uvjerenjima, nego potpisati nešto, što će ti na kraju biti muka.
Koliku ulogu igraju brojke (posjećenost bloga, followeri na društvenim mrežama) kad su suradnje u pitanju? Haha…evo to je najaktualnije pitanje u svijetu influencera. Brojke su jako bitne, ali jako bitno KOJE brojke. Danas često ljudi kod nas, čak i oni koji rade u PR agencijama, ne znaju koristiti različite alate s kojima se mogu sve brojke provjeriti, provjeriti kupljeni followeri, kupljen engagment pa se često dogodi da se posao kao i svugdje u državi dobiva preko neke veze, poznanstva itd.
Što misliš o micro influencerima? U tom svijetu sam prisutna na obje strane, s jedne strane sam tretirana kao micro influencer, s druge strane savjetujem firme koje influencere odabrati i moram priznati da je to područje koje je u zadnjoj godini dobilo puno pažnje, a dobit će je još više. Prva i najveća razlika između velikih i malih je da je s microinfluencerima najčešće komunikacija dvosmjerna. Znači ti čitaš blogericu, ostaviš joj komentar, ona ti odgovori. E toga kod većih više nema. A druga stvar je čista logika. Vidiš li na reklami poznatu glumicu kako reklamira boju za kosu nećeš povjerovati jer, kao prvo – znaš da ona doma nikad ne farba kosu, još manje s tom bojom, a kao drugo znaš, da je glumica, da je njezin posao snimiti tu reklamu. E a kad ti vidiš fotografiju iz kuponice jedne mame ili neke ženske, kako se farba, kako joj je zapravo prekrila izrast, e tu su već puno veće šanse da ćeš i ti probati tu boju i to je zapravo čar tog microinfluencerskog svijeta – to si još uvijek ajmo reći normalni ljudi samo je njihov svijet zanimljiv i drugima. To su shvatile i firme. Ili još nisu pa će to možda u 2018 hehe.
Iza jedne objave na blogu stoji i puno rada, mnogi nažalost toga nisu svjesni. Koliko vremena dnevno posvećuješ svom blogu? Pomaže li ti netko u tome? Moram biti iskrena da za samo pisanje objave ne potrošim puno vremena, ali za samu pripremu ideje već da. A blog nisu samo objave. Tu ima svega, gdje su slike, gdje su društvene mreže, ažuriranje stranice, a najviše vremena mi ode na komunikaciju s čitateljima i na mailove vezane za suradnje. Volim sklapati dosta detaljne ugovore jer tako ostaje manje manevarskog prostora za neka iznenađenja ili nezadovoljstvo. Zasad mi ne pomaže nitko iako znam da je vani jako česta praksa da bloger ima svog menedžera. Kako sam po zanimanju ekonomistica i jako se dobro snalazim u pregovorima i dogovorima već duže vrijeme razmišljam da se počnem baviti time za druge blogerske kolegice jer vidimo koliko često izvise kod nekih suradnji.
Koji su tvoji uzori u blogerskim vodama? Ne mogu reći da imam neki uzor jer se od samog početka držim svog puta i mislim da mi ide jako dobro. Voljela bih kroz neko vrijeme svoj mama blog pretvoriti više u lifestyle i zapravo ta vizija koju imam u glavi mi je uzor.
Osim svog bloga Nepopolna Mama, dio si i team-a zajednice slovenskih mama blogerica. Tko su Mami Blogerke? Mamiblogerke su udruženje različitih mama blogerica koje su registrirane kao marka. U praksi to znači da zajedno pod tim imenom odrađujemo promocije po dogovoru ili na zajedničkoj stranici ili svaka na svom blogu. Firme koje su zainteresirane kontaktiraju Mamiblogerke i mi im predstavimo naš način suradnji. Uvjeti su dosta strogi jer želimo raditi na kvaliteti, a ne na količini. Uvijek su uvjeti da su suradnje na duže vrijeme i da se uzme više različitih blogerica, ne samo one koje su najveće ili najpoznatije. To je super za one koji još nisu toliko u tome i često im to budu prve plaćene suradnje, a za firme je to isto super jer im je suradnja olakšana, oni komuniciraju s jednom osobom koja vodi projekt i nadzire i koordinira ostale uključene blogerice umjesto sa 8 različitih.
Što bi preporučila svim mamama koje žele pokrenuti blog? Najveća greška koju primjećujem kod blogerica je da uspoređuju svoj početak s nekim tko to radi već duže vrijeme. Kao prvo u to kreni iz pravih razloga. Nemoj krenuti jer je popularno nego jer te veseli pisanje. Ako ćeš krenuti jer je popularno, jako brzo ćeš ostati bez tema za pisanje i to će vjerojatno biti prije nego zaradiš prvu lovu od pisanja. Nažalost danas ne možeš početi pisati, aveć sutra planirati ostaviti svoj posao i živjeti od bloga. Eto ako možeš i to uspiješ molim te javi mi kako. Ako i kad odlučiš shvati to ozbiljno i radi. Puno radi. Radi i trudi se više od svih blogerica koje znaš.
Blog: Nepopolna Mama
IG: @nepopolnamama
Facebook: Nepopolna Mama