“šašava” igra za razvoj kritičkog mišljenja

unsplash.com

Sada dok smo još uvijek primorani provoditi vrijeme u svojim domovima, socijalno distancirani od svega što smatramo zdravim i normalnim, sve teže nam je ostati pribranima i motiviranima za smišljanje zabave i stvaranje dobre i pozitivne atmosfere. Posve je normalno da nas navedene okolnosti čine nervoznima ili čak anksioznima.

Pucamo po šavovima jer nam je dosta ovog socijalnog distanciranja, a potrebno nam je distanciranje druge vrste. Potreban nam je odmak od naših najbližih i neupitno najdražih ukućana, a mjere to još uvijek ne dozvoljavaju. No nemamo izbora i ipak moramo ostati doma i naći načina da sve to izdržimo. Dosta nam je, a i ponestaje nam ideja kako na kreativan i edukativan način osmisliti zajedničke  aktivnosti za cijelu našu obitelj, a koje bi bile poticajne i zanimljive posebno djeci.

Stoga donosimo ideju kako se na šaljiv i nestereotipan način možemo svi zajedno opustiti. Kroz jedno takvo zaigrano i neformalno druženje djeca imaju priliku stjecati za njih vrlo važne vještine, prije svega razvijati vlastito kritičko mišljenje i istovremeno uvažavati tuđe.

U skladu sa svojim mentalnim razvojem, djeca se vrlo rado uključuju u rješavanje problema i donošenje odluka na sebi specifičan način. Svojim pitanjima koja su izraz prirodne radoznalosti iznose drugačije poglede na pojave, pojmove i informacije i zato je važno da podržavamo svako iznošenje kritičkog mišljenja čak i ako se s njim ne slažemo. Bitno je da djeca imaju priliku aktivno učiti, istraživati, postavljati pitanja, iznositi svoje ideje i zaključke te koristiti stečena znanja za rješavanje problema.

Prilikom igranja igre koju predlažemo ključno je, osim dobro se zabaviti, djetetu pružiti dovoljno vremena da razmisli o svom odgovoru ili reakciji u određenoj situaciji. Isto tako važno je suzdržati se od bilo kakve intervencije i dati mu priliku da samo dođe do odgovora ili rješenja. Bez obzira koliko nam nekad njihovi odgovori bili nelogični ili smiješni, važno ih je ispoštovati, nikako kritizirati ili posramljivati.

Ova igra namjerno je osmišljena da bude ”šašava” kako bi djeci bila zabavna te kako bi se postigla ravnopravnost djece i odraslih koja je u ovoj situaciji poželjna. Ovo je igra koja nas odmiče od naših stereotipnih roditeljskih uloga iz kojih djecu poučavamo i odgajamo.

 

što bi radije?

Bio kokoš ili krava?

Mirisao kao hamburger ili hot dog?

Da ti je užasno vruće ili užasno hladno?

Bio igrač ili trener?

Bio nevidljiv ili mogao letjeti?

Pojeo čokoladnu tortu ili sladoledni kup?

Pojeo sendvič s crvima ili tortilju sa smrdljivim Martinom?

Imao jedno veliko oko ili tri mala?

Da znaš govoriti sve svjetske jezike ili da znaš svirati sve instrumente?

Imao robota ili majmuna?

Da ti se žvaka zalijepi za kosu ili da bos staneš u pseću kakicu?

Bio najbolji plesač ili pjevač?

Da se više nikad ne moraš tuširati ili da više nikad ne moraš prati zube?

Bio nevidljiv ili div?

Imao vremenski stroj ili čarobni štapić?

Živio u špilji ili na drvetu?

Da ti se rodi brat ili sestra?

Bio pas ili mačka?

Bio poznati sportaš ili glumac?

Živio bez struje ili kanalizacije?

Živio bez glazbe ili interneta?

Pojeo pokvareni sir ili pokvarena jaja?

Doručkovao u letećem balonu ili večerao u dvorcu?

Imao kosu koja miriše na čokoladu ili vaniliju?

Imao vrat žirafe ili surlu od slona?

Živio u gradu ili na farmi?

Imao svoj brod ili avion?

Pojeo komad maslaca ili popio čili sos?

Igrao se na plaži ili u snijegu?

Imao podmornicu ili raketu?

Imao nos od svinje ili mravojeda?

Puštao zmaja ili drona?

Slonovske uši ili dinosaurov rep?

Imao ljudsku glavu i pseće tijelo ili pseću glavu i ljudsko tijelo?

 

Uz ove prijedloge dobro je da svako iz obitelji smisli i svoje pitanje. Nadamo se da ćete se dobro zabaviti! Ostanite zdravi i sigurni!

 

Kristina Vučinić, integrativni dječji terapeut, odgojitelj predškolske djece

Irena Peroš Grgos, integrativni dječji psihoterapeut, prof. pedagogije i sociologije

www.tigrom.hr